Akarja tudni, ki lopta el a metrópénzt?

Vlagyimir Putyin ma hazánkba látogat, találkozik Orbán Viktor miniszterelnökkel, lezárják a fél várost, Juhász Pétert vagy engedik tüntetni, vagy nem, szmoghelyzet, hóhelyzet, ónos eső, az utak járhatatlanok, mert elfelejtették őket letakarítani, Gundel otthagyja a köztévének gúnyolt trágyadombot, ja meg kint vannak a nolimpiás plakátok.

Szóval van mára hír bőven, mikor ha nem ma kell úgymond nyilvánosságra hozni az OLAF-jelentést.

A tökölést, amit ezzel művelnek napok óta, egy szándékos terelésnek vehetünk, hiszen a négyes metró körüli korrupció-gyanús vizsgálatok eredményét is tartalmazó, állítólag titkos jelentést az EU csalás elleni hivatala éppen az átláthatóság jegyében adott ki, csak éppen nálunk nem szeretik az ilyet, pedig nyomozni is lehetne.

Lázár János ismertette, hogy kaptunk egy ilyet, majd a forró jelentést továbbpasszolta Tarlós István főpolgármesternek, aki pattogtatta egy kicsit, maszatolt, hogy 99%-ban a Demszky-éra szerződéseivel van baj, és egyébként is 2010 után csak annyi volt a baj, hogy valakinek rosszul tették ki a névtábláját, és nem 1 hanem 2 nap múlva vitték ki a szemetet.

Péterfalvi Attila, a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH) elnöke személyesen kérte Tarlóst, hogy várjon még, ne hozza nyilvánosságra! Még ne! Szóval volt idő kidolgozni a stratégiát és a részleteket, vártak egy megfelelő pillanatra, és kész.

Amikor mindenki a fenti dolgokra figyel, és mindenki el van foglalva a világhatalom látogatásával, meg az egyéb szar állapotokkal, akkor kell bedobni fű alatt a magyar demokrácia lenyúlás-sikersztorijának ismert négyes metró OLAF-jelentését.

A hirtelen kézi-vezérelt Figyelő c. lap hozott le egy csokrot, ebből idézett az index:

  1. Siemens, áramellátás és vonatvezérlő rendszerek kiépítése, 31,7 milliárd forintért. A cégnek bennfentes információi lehettek, ezáltal jogosulatlan versenyelőnyhöz jutott, így az uniós támogatás egészét visszakérik.
  2. Alstom, metrókocsik szállítása, 22,9 mrd forintért. Bennfentes információk és jogosulatlan versenyelőny miatt az uniós támogatás egészét visszakérik.
  3. BAMCO-konzorcium (Vinci CGP, Strabag, Hídépítő Zrt), alagútépítés 62 milliárd forintért. Itt jogszerűtlen tendergyőzelem miatt 8 milliárd forintnyi uniós támogatást kérnek vissza.
  4. Swietelsky Kft., állomások belsőépítése 40 milliárd forintért. A tenderfolyamat szabálytalanságai miatt 7,6 milliárd forint uniós támogatást kérnek vissza.
  5. Strabag-Hídépítő Zrt., Baross téri állomás szerkezetépítése 3,7 milliárd forintért. Itt közbeszerzési szabálytalanságok miatt 2,5 milliárd forint uniós támogatást kérnek vissza.

Ez mind szép és jó, de valószínűleg ez egy szűrt lista, hiszen 2010 előtt is voltak fideszesek, nem csak Demszky Gábor irányította a várost, másrészt 2010 után is épült a metró, kapott engedélyeket, valamiért visszatartották az Alstomokat, satöbbi. (Horváth András, az egykori zöld dossziés is turpisságokat lát a dolog mögött, erről korábban írtunk.)

De nem mondhatja senki, hogy nem hozták le a jelentést, hiszen ott van. Jó. De hol?

Gyanús a maszatolás.

Valaki összeszedhetné magát, és egy az egyben úgy, ahogy volt közzé tehetné, mert tényleg mindenkit érdekel, hogy hová lett a pénz. Még egy ilyen zsúfolt napon is. És, ha tényleg ki merik tenni az ablakba, akkor egy új kor köszönhet ránk, mert ha a kártyavárból bárhonnan kihúznak egy lapot, az egész összedőlhet.

Kövessen minket a Facebookon, hogy azokat a híreket is megkapja, amiket az MTI elhallgat!