A nagy Metró-ügy – valakik kilopják a szemünket is

Baj van a metróval Budapesten. Gyakorlatilag a teljes üzem érintett így vagy úgy. Vagy életveszélyes, vagy szétlopják. Ma épp az utóbbitól hangos a sajtó, ugyanis elkészült egy Uniós jelentés a kissé túlárazott beruházásról, és finoman szólva… hát.. gyanús, hogy lopott valaki.

Metróhelyzet

A Kisföldalatti öreg, elhasználódott, felújítása már időszerű, főleg új kocsik beszerzésére van szükség, bár a pályát és az állomásokat legutóbb a kilencvenes években újították fel, teljes körűen. 2012-ben dolgoztak ki terveket a felújításra és a bővítésre, de azóta nem történt semmi, a BKK akkori vezetése (Vitézy Dávid) ugyanis fideszes módi szerint került „eltakarításra”, az állapotok pedig valószínűleg konzerválódni fognak.

A kettes metró bosszantó helyzete a legutóbbi baleset óta sem változott – mint emlékezetes – két szerelvény ütközött össze a Pillangó utcai megállóban 2016 december elején – a megállóba érkező szerelvény megcsúszása miatt. A helyzetet a BKK-BKV úgy gondolta kezelni, hogy azóta is lassítva járnak a vonatok a felszíni szakaszon, tehát a Stadionok és az Örs vezér tér között.

A sebesség-korlátozás várhatóan tartós lesz, mivel a 15-ös és 30-as sebességhatárt jelző táblák is kikerültek a szakaszon. A metró a 4 perces utazási idő helyett átlagosan 9-10 percen át halad a két kilométeres szakaszon, ami elég kellemetlen például az utolsó szerelvénnyel érkezőknek, akik korábban még elérték az utolsó nappali menetrend szerint közlekedő felszíni járatokat. Most viszont lehet 10-20 percet fagyoskodni. A BKK szerint viszont minden oké, a zemberek megértik a helyzetet. Nem. Az emberek csak elviselik. Mit tehetnek? Menjenek gyalog?

A hármas metró életveszélyes, gyakorlatilag a Szentlélek tartja egyben.

Minden budapesti tudja mihez társítani az alábbi képet, amivel a Hírcsárda (tudjuk, hogy viccportál) jól ráérzett a lényegre; „ha Budapesten rendezik meg az Olimpiát, akkor az olimpiai lángot a hármas metróval gyújtanák meg.” – utalva az állandó metró-tűzre.

3asmetroolimpia
(kép: Hírcsárda)

Ráadásul a négyes metrón is támad néha zavar az erőben.

Most éppen az EU Csalás Elleni Hivatala zárt le egy nyomozást egy vaskos jelentéssel, mivel a metróberuházás feltűnően sokba került. Felmerült a gyanú, hogy valakik sokat loptak Magyarország EU-s történetének legnagyobb beruházásból. Cégek, politikusok, mindenki, aki hozzáfért. Lázár János miniszterelnökséget vezető miniszter pedig erre hivatkozva jelentette be, hogy a kormány ismeretlen tettes ellen (muhaha) feljelentést tesz.

Magyarok vagyunk, ráadásul utáljuk az elitet (is), ezért ha megkérdezünk 5 hozzánk közel ülő-álló munkatársat, barátot, stb. abból 4 tuti rávágja, hogy „persze, naná, hogy loptak”.

Jó-jó, de kik?

Orbánék elsősorban azt kívánják bebizonyítani, hogy Demszky, az SZDSZ, meg az MSZP, ja meg a cégeik tolták ki csilleszámra a pénzt az alagútból, míg az érintettek – elsősorban a megvádolt volt főpolgármester Demszky Gábor úgy vágtak vissza, hogy feltették a költői kérdést; mi lenne, ha a TELJES OLAF-jelentés nyilvános lenne?

„Az OLAF-jelentést, amelyre Lázárék a rágalmakat »alapozzák«, nyilvánossá kell tenni. Nem tartom véletlennek, hogy titkosan kezelik”

Írta Demszky Gábor egy facebook-kommentben. Demszky egyébként cáfolja a vádakat.

A metróépítés ugyanis ciklusokon átívelt, mert míg az alapkövet Demszky tette le Medgyessyvel, addig a szalagot átvágó ollókezű politikusok szerepében már a Tarlós-Orbán duett díszelgett.

A Miniszterelnökség ígérete szerint nyilvánosságra hozzák a jelentést, de előbb le kell fordítani, meg izé.. meg kell beszélni Brüsszellel. Ja, ilyenkor beszélgetnek.

Izgi lesz, de még várunk, a fordítás és a sok egyéb dolog még legalább 2 hónap. De elhúzható a parlamenti választásokig is…

Ami már tudható a jelentésből, hogy 167 milliárd forint károkozásról van szó, az Európai Bizottság pedig 73 milliárdos büntetésre is kötelezheti a magyar adófizetőket. Miért kit? Nem gondolják, hogy majd valaki odafenn a zsebébe nyúl?

Valakik loptak. Adópénzt.

Talicska pénz

És ha most bukik a projekt? Nem lesz gond, majd a sok marha megfizeti. 73 milliárdból kórházak, iskolák is épülhetnének, vagy OLCSÓBB LEHETNE A CSIRKEFARHÁT, de biztos lenne pénz egy húsvéti és egy vénasszonyok-nyarára időzített Erzsébet-utalványos akcióra is.

 

De érezzük már a kampány szagát.

Jön a szokásos választások előtti elmúltnyolcévezés, felmelegíthető a sok liberózás, hazaárulózás, újra kattanhat a bilincs néhány baloldali politikuson – még azokén is talán, akik 8 éve a fasorba’ sincsenek.

A Jobbik és Vona Gábor lejáratása után belehúznak, ez a metró-ügy lehet a kezdő aktus a balra rúgásban, fogadnék rá.

Íme a lehetséges mesterterv:

Bár már 7 éve nem Demszky a főpolgármester, de a Fidesz olyan jól elültette már a választói fejekben – milliárdokért – a liberálisozást, hogy simán felmelegítik a régi rigmusokat. Ja még SZDSZ-es is volt, így igen csak hendikepes a dolog. Sima ügy lesz. Majd a negatív plakátra tesznek egy bohócot. Kész.

 

Várjuk a jelentést, és az elszámoltatást!

Kövessen minket a Facebookon, hogy azokat a híreket is megkapja, amiket az MTI elhallgat!