Komoly nehézségeket és áremelkedést eredményez a kormány újabb megszorító intézkedése, melynek értelmében a céges autók kiesnek a kedvezményes üzemanyagár hatálya alól.
Bár a kormány néhány esetben nyitva hagyta a kiskaput, így a magánszemélyek mellett a mezőgazdasági gépekre és a taxikra is vonatkozik a 480 forintos árstop, az mégis érthetetlen, hogy a fuvarozókra ez már miért nem terjed ki!
Ennek tisztázása céljából fordult Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszterhez levélben a fuvarozókat képviselő két legnagyobb magyar szervezet, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) és a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE).
Arra várnak választ a kormánytól, hogy ők miért nem részesülhetnek a taxisokhoz hasonló üzemanyagár-kedvezményben,
mi indokolja a megközelítően azonos költségszerkezetű szállítási tevékenység közötti megkülönböztetést,
illetve miért vezették ki a közúti fuvarozói szektorban dolgozó haszonjárművek maximalizált üzemanyagárát.
Az érdekképviseleti szervezetek szerint a gázolaj a mintegy 15 ezer hazai közúti árufuvarozó és autóbuszos személyszállító magánvállalkozás számára is az egyetlen, és elengedhetetlen energiaforrás, így ha azt piaci áron tudják csak beszerezni,
akkor a drasztikusan megemelkedő működtetési költségeiket a fuvardíjaikban tudják majd csak érvényesíteni.
A gázolajár ugrásszerű emelkedése értelemszerűen beépül a szállított termék árába is, így gyártói és fogyasztói, lakossági oldalon is negatív hatásként jelenik meg – emeli ki az NiT Hungary és az MKFE közös levele az atv.hu közlése szerint.