Indul az új, ki tudja már hanyadik Nemzeti Konzultáció, de a Fidesz az irányított kérdésekre adott válaszokat a világért sem akarja a véletlenre bízni. Plakátkampány indult, de amikor megláttuk a plakátokat, nem akartunk hinni a szemünknek.
Soha nem gondoltuk volna, hogy a Nemzeti Konzultáció manipulatív kérdéseit valamivel felül lehet múlni, de a kormányzati kommunikációs stáb belehúzott. A közösségi médiában elterjedt szmájlikat (érzelmet kifejező sematikus fejek) hívták segítségül, hogy
megmondják, mit is kell gondolni egy-egy válaszról!
Minden kérdés alatt megtalálható az a szmájli, amiről kiderül, mit is szabad gondolni a kérdésről, nehogy véletlenül eltévedjen a szegény választópolgár, és még mást gondoljon mint a Fidesz! Így került az “Emelné a minimálbért?” alá egy mosolygós fej, függetlenül attól, hogy ez milyen terheket rak a vállalkozásokra kompenzáció nélkül, és a bevándorlásra vonatkozó kérdés alá pedig egy dühös arckifejezés.
Nem tudjuk eldönteni, hogy mi is az igazi cél a plakátkampánnyal. Vajon a fiatalok körében jelentős lemaradással küszködő Fidesz újabb akciója a fiatalok felé, megpróbálva a közösségi médiából ismert szimbólumokkal, vagy csak
egyszerűen óvodás szinten kezelik az összes választót?
Aki azt hitte eddig, hogy már nem lehet tovább egyszerűsíteni a politikai kommunikációt (bevalljuk, mi is ebbe a csoportba tartozunk) annak most újra kell értékelnie, amit a választási kampányokról tudott, és szembesülnie kell azzal, milyen szellemi szintet feltételez róla a Fidesz.