Sokba került a hazugság cunami, mégis folytatják

A Fővárosi Törvényszéktől kikért 2018-as adatokból kiderül, hogy a kormányközeli médiumok sok esetben állítottak valótlant, hazudtak az olvasóknak és a nézőknek.

Az Átlátszó kérte ki az adatokat, melyekből kiderült, hogy

összesen 109 sajtó-helyreigazítási pert vesztettek el a kormányhoz közel álló médiumok

(888, a közmédia, a Lokál, a Magyar Idők, az Origo, a Pesti Srácok, a Ripost és a TV2) – közölte a 444.hu.

A lap tavaly is kikérte az azt megelőző évre vonatkozó adatokat, így azokból kiderült, hogy 2017-ben 53 helyreigazítási pert vesztettek a kormányközeli médiumok.
Tehát ez jól mutatja, hogy ezek a médiumok valódi hírek közlése helyett, egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek az álhírek gyártására és terjesztésére, hisz egy év alatt megduplázódott az elvesztett helyreigazítási perek száma.

A tisztességes és pontos összehasonlítás miatt a lap kikérte a Fővárosi Törvényszéktől azoknak a médiumoknak a 2018-as helyreigazítási statisztikáját is, amiket a kormánypárti politikusok előszeretettel támadnak; tehát a 444, az Index, a választás után megszüntetett Magyar Nemzet, az RTL Klub és az Átlátszó statisztikáját.
Ebből az derül ki, hogy ezek

a kormánytól független médiumok összesen 14 helyreigazítási pert vesztettek el tavaly, ami jóval alulmarad a kormányközeli médiumok 109 elvesztett helyreigazítási peréhez képest!

Bőven meglehet, erről beszélt előző cikkünkben Varga István:

Kérjük ossza meg cikkünket, hogy mindenkihez eljusson, így segíti lerombolni a kormányzati propagandát!

OSZD MEG!