2017.03.16. 10:01
A régebbi, 1-es kifutópálya elhasználódott, ezért ideiglenesen a 2-es kifutópályán megnövekszik a forgalom, írta az MTI a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér közleményére hivatkozva.
A felújítás miatt a IV., XIV., XV., és XVII. kerületek egyes részei felett ezért nagyobb légiforgalommal kell számolni, ami elsősorban nagyobb zajterhelést jelent.
A munkálatok június közepéig tartanak, a pálya teljes újraépítése után várhatóan az extra zajterhelés megszűnik.
“A 3 kilométer hosszú kifutópálya vecsési végénél található földet érési zónában, mintegy 900 méter hosszúságú szakaszon szükségessé vált a teherbíró burkolatot alkotó betontáblák teljes cseréje.”
Ez is része egyébként a Budapest Airport nagy, saját erőből történő ferihegyi reptérfejlesztésének, amire a tájékoztatás szerint öt milliárd eurót (nagyjából 1600 milliárd forintot) fordít a vállalat 2020-ig az MTI alapján. Ez elég sok pénznek tűnik, korábban még öt év alatt 50 milliárd forintos saját erős fejlesztésről lehetett tudni, legalábbis a BUD 2020 programjuk biztosan ekkora. – írta az Index.