Tavaly szeptemberben jelentette be Szijjártó Péter, hogy a magyar állam támogatást adna egy brit tulajdonú cég 52 milliárd forintos beruházásához, amint azt az Európai Bizottság jóváhagyja.
Kedden született meg a végső döntés, amiben az Európai Bizottság közölte, hogy a támogatásra irányuló magyar terv nem felel meg az uniós állami támogatási szabályoknak;
tehát elutasítják a támogatás lehetőségét!
A külügyminiszter korábbi bejelentésénél nem közölte, hogy milyen összeggel kívánja a magyar állam támogatni a brit cég beruházását, most azonban a 444.hu cikkéből kiderült, hogy az új autóipari alkatrészgyár megépítéséhez 15,9 milliárd forintos támogatást adtak volna.
A bizottság vizsgálata megállapította, hogy a projekt elősegíti a gazdasági fejlődést és a foglalkoztatást az EU egy kevésbé fejlett régiójában, azonban azt is vizsgálták, hogy a magyar kormány támogatásának hatására döntött-e a cég a térségben való letelepedés mellett, vagy az az állami támogatás nélkül is megvalósulna-e.
A bizonyítékok szerint állami támogatás nélkül is megépítették volna a gyárat,
tehát a GKN Automotive nem vette figyelembe az állami támogatást, amikor úgy döntött, hogy beruházását Magyarországon valósítja meg.
Így mivel az állami támogatásnak nem volt valódi „ösztönző hatása”, és nem ösztönözte ténylegesen a GKN Automotive Hungary Kft.-t arra, hogy Észak-Magyarország régiójában ruházzon be, a támogatás összeegyeztethetetlen az uniós állami támogatási szabályokkal. Ennek következményeként Magyarország nem nyújthat állami támogatást a brit cégnek, tehát a gyár megépül, az Európai Bizottság pedig spórolt a magyar állampolgároknak 15,9 milliárd forintot!