A közel másfél éve tartó tanár és diáktüntetések üzenete nem jutott el a kormányig, ugyanis a megoldás helyett tovább akarják súlyosbítani a helyzetet a státusztörvénnyel. Ezzel a lépéssel pedig veszélybe került a jövő tanév!
Nem túl rózsás a helyzet az iskolákban, hatalmas a tanerőhiány, erről számolt be a Népszavának az egyik budapesti iskola pedagógusa:
“Hiány van biológia, földrajz, fizika szakos kollégákból, nincs más választásunk, muszáj valahogy rákészülnünk a helyzetre”,
az iskola vezetése pedig már vészforgatókönyvet készít a következő tanévre a tanárhiány miatt.
“Legutóbb három kolléga jelentette be a távozását, ketten a pályát is elhagyják, egyikük pedig egy vidéki iskolába megy dolgozni, mégpedig azért, mert az érintett településen az önkormányzat minden tanár ebédjét kifizeti“ – írta a lap a pedagógus nyilatkozata alapján.
Az iskola vezetése által készített vészforgatókönyv szerint, a fizika órákat a matematika tanár tartaná meg, akinek egyébként nincs fizikatanári végzettsége; a napközis nevelőket bevonnák a tanítói feladatokba, a felsős napközit pedig egyszerűen megszűntetnék; ezen felül a differenciált órákat is eltörölnék; a szakkörök – ahogy az elmúlt két évben – pedig továbbra sem lennének megtartva.
A lapnak nyilatkozó pedagógus elmondta, hogy más intézményben sem jobb a helyzet:
“az egyik szomszédos iskolában például nyolc alsós osztályra van négy tanító, így a felső évfolyamokon dolgozó magyar szakos tanárokat küldik az alsós osztályokba is tanítani.”
Az Eduline oktatási szakportál vette észre, hogy a dabasi Gyóni Géza Általános Iskola a Facebookon tett közzé álláshirdetést, amiben egyszerre nyolc, különböző szakos pedagógust keresnek.
A közszféra állásportálján pedig már most, a tanév vége előtt több ezer iskolai és óvodai álláshirdetést találni.
Ha a parlament átengedi a státusztörvényt – és miért ne engedné át a kormánypárti többség – akkor várhatóan még több pedagógus hagyja ott a pályát, még nagyobb lesz a tanárhiány, mely az oktatás színvonalának romlását eredményezheti.