Nem sokszor lehet olyan interjút hallani Orbán Viktortól, melyben kimondja az igazságot, azonban még ellenzéki vezetőként az M1 csatornáján nyíltan beszélt a felesleges kormányzati kiadásokról.
Akkor Orbán még túl soknak tartotta azt az összeget, melyet a kormányzat politikai hirdetésekre költ, ráadásul szerinte az “Magyarországon nem tájékoztatásként, hanem az emberek félrevezetéséül szolgáló, manipulációs eszközként üzemel”!
Ezt a félrevezető, manipulációs eszközt azonban a Fidesz tökéletesítette a hatalomra kerülése után a Rogán Antal-féle Miniszterelnöki Kabinetiroda révén, melynek kifejezett célja a Kormány népszerűségének növelése, erre pedig egyáltalán nem sajnálják a közpénzt.
Összehasonlításképp, a 2006-os országgyűlési választás előtt, februárban nyolc politikai pártnak egy hónap alatt sikerült – listaáron – 1,1 milliárdot kifizetnie reklámokra. Ezt a Rogán-féle propagandaminisztérium jócskán túlszárnyalta. Példaként említve: tavaly decembertől idén májusig már elköltöttek közel 28 milliárd forintot az igénytelen kivitelű kék plakátokra.
Ez havi bontásban nézve is több, mint amennyit Orbán korábban kritizált a köztévében,
ráadásul a Fidesz-kormány 2015 és 2020 között több mint 100 milliárd forintot költött a kormányzati kommunikációra!
A miniszterelnök ellenzéki vezetőként arról is beszélt, hogy nyugaton ennek más kultúrája van, melyet szerinte Magyarországnak is át kellene vennie:
“(…) az a rengeteg reklám, az valójában nem az emberek jobb eligazodását, pontosabb tudását, tájékoztatását szolgálja, hanem sokkal inkább manipulációs eszközként működik, tehát ha eljutnánk oda – és van ilyen ország Európában -, hogy nem lehet a kampányban sem használni politikai reklámot, azzal elég jelentős költségeket lehetne megtakarítani” – nyilatkozta Orbán az M1 műsorában.