Szembeköpte magát a Fidesz – most derült ki, hogy csak kampányfogás volt a javaslatuk

Ülünk a vonaton, és kész...

A MÁV  hivatalosan ideiglenes járványügyi menetrendnek nevezett terve szerint összesen 34 szakaszon csökkentik radikálisan a vonatok számát. Tizenkét helyen napi egyetlen járatpár marad meg. Huszonkét szakaszon jobbára 2-3 vonatpár mellett pótló buszok szállítják majd az utasokat. Somogyszob és Nagyatád között például az eddigi napi 16 vonatpárból mindössze egy marad a menetrendben.

Mindez csak azért igazán érdekes, mert részben azokat a szakaszokat érinti a leépítés, amit ellenzékben még a Fidesz akart éppen megmenteni.

A döntés gyakorlatilag lenullázza a vonatközlekedést az érintett szakaszokon.

“Láthatóan íróasztal mellett, valós tapasztalat nélkül döntöttek a vonatainkról.” – mondta a Népszavának Ormai István, Nagyatád polgármestere. A szárnyvonalak bezárása 2007-ben kezdődött, akkor 13 vonallal, majd Bajnai Gordon 2009-ben további 24 szárnyvonalon szüntette be a személyforgalmat.

A Fidesz-KDNP akkor minden létező fórumon hevesen bírálta a kormányzat vasútpolitikáját, képviselőik módosító indítványok sorát adták be a törvénytervezethez, s a vidék „sunyi ellehetetlenítésével” vádolták a kampányban a regnáló kormányzatot. A 2010-es kormányváltás után azonban az addig hevesen bírált vonal bezárásokból csak 9 szakaszon indították újra a forgalmat. Most ebből a kilenc újraindított vonalból nyolcat érint a járványügyi menetrend, ezeken szombat óta mindössze egyetlen vonatpár jár, ami gyakorlatilag a ki nem mondott megszüntetéssel egyenértékű,

ráadásul még pótlóbusz sem lesz a megszüntetett járatok helyett.

De ahhoz a hat szakazhoz sem voltak kíméletesek, amit 2009-ben a Fidesz lobbija meg tudott menteni, ebből hármat építenek le majdnem a nullára.

Az érintett települések vezetői nemhisznek abban, hogy ez a menetrend tényleg csak augusztus 31-ig marad érvényben, inkább az a vélemény került többségbe, hogy a vidéki Magyarország közlekedése mellett kiálló Fidesz-KDNP kommunikáció csak kampányfogás volt, és

a megszüntetés helyett a teljes elsorvasztást választja a kormányzat!

Az érintett vonalak a következők:

Abaújszántó–Hidasnémeti, Esztergom–Komárom, Godisa–Komló, Székesfehérvár–Komárom, Székesfehérvár–Sárbogárd, Karcag–Tiszafüred, Nyíregyháza–Nyírbátor, Mátészalka–Csenger, Mezőhegyes–Újszeged, Mezőhegyes–Battonya, Kunszentmárton–Lakitelek, Szentes–Orosháza, Zalaegerszeg–Őriszentpéter–Hodos, Siófok–Kisbárapáti, Nagyatád–Somogyszob, Dunaújváros–Rétszilas, Barcs–Gyékényes, Villány–Mohács, Nagyoroszi–Balassagyarmat, Balassagyarmat–Ipolytarnóc, Vámosgyörk–Gyöngyös, Vámosgyörk–Újszász, Nyékládháza–Tiszaújváros, Kisújszállás–Kál-Kápolna, Debrecen–Tiszalök, Záhony–Mátészalka, Fehérgyarmat–Zajta, Nyíregyháza–Vásárosnamény, Szarvas–Mezőhegyes, Püspökladány–Szeghalom, Szentes–Hódmezővásárhely, Lakitelek–Kiskunfélegyháza, Lakitelek–Kecskemét, Kiskunfélegyháza–Szentes.

Mi a véleményed? Ide megírhatod!

Kérjük ossza meg cikkünket, hogy mindenkihez eljusson, így segíti lerombolni a kormányzati propagandát!

OSZD MEG!