Nem vicc: Botka átvillamosozhat Lázárhoz

3,3 kilométernyi vasúti munka, öt megállóhely, egy végállomás. 14 milliárdért bármelyik gázszerelő lezavarja. Csúnya uniós forrásból.

„Vállalkozási szerződés keretében a Szeged-Hódmezővásárhely tram-train létesítése, közúti vasúti munkák tervezési és kivitelezési feladatainak ellátása” – áll a pályázati kiírásban. Mindenki indulhat, de csak egy maradhat február 15-ig.

A projekt része a villamos pálya, megállóhelyek, kapcsolódó útburkolat, parkolók, közúti csomópontok kiépítése is. Ezen a szakaszon kiépül a felsővezeték-hálózat, beleértve az áramátalakító, valamint a jelző- és biztosítóberendezési rendszert is – sorolja a szakmai részleteket az iho.hu.

A pályázati kiírás hangsúlyozza, „a részajánlattétel nem megengedett, mert a teljesítés rendkívül összetett feladat, amely sok szakág és szakma munkájának együttműködése során jön létre. Szükséges, hogy egyszerre több szakma is folyamatosan munkát végezzen a területen. A határidőre és jó minőségben történő munkavégzés, a felelősségi körök meghatározása a teljes munkára való egységes rálátást kíván.”

A Hódmezővásárhely–Szeged közötti beruházást a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. végzi, az IKOP éves keretében az erre szánt összeg 13 milliárd 250 millió forint, teljes mértékben uniós forrás áll rendelkezésre.

Mindehhez további tízmilliárd jár a viszonylaton megfelelő nyolc jármű beszerzésére.

(kép: illusztráció)

Kövessen minket a Facebookon, hogy azokat a híreket is megkapja, amiket az MTI elhallgat!