Teljes a kormányzati kudarc: végleg bevallották, hogy nem tudnak mit tenni

Miközben folyamatosan arról jönnek a hírek, hogy egyre nő az iskolában a gyerekek terhelése, arról is érkeznek információk, hog ykezd tragikussá válni a tanárhiány az országban. Főképp a reálszakokon kezd aggasztó lenni a helyzet. A kormányzat most minden eddigi intézkedésükre fittyethányva próbálja meg a tűzoltást.

Nemrég arról érkezett hír, hogy az EMMI válasza a kémia szakos tanárok hiányára az volt, hogy nincs is szükség minden iskolában kémia tanárra. A teljesen nonszen állításon persze mindenki felháborodott, hiszen mind az órarendek, mind a NAT-ban leírt tananyag ezt megköveteli. Az egyre növekvő tanárhiányt mindenki érzékeli, a kormányzat mégis feladta az utolsó állami tanárképző intézményét is, amikor az egyháznak átadta az egri Eszterházy Károly Egyetemet. Az egyházi fenntartás, és az ezzel járó formaságok is sokakat eltánoríthatnak az ide való jelentkezéstől.

Pölöskei Gáborné, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) szakképzésért felelős helyettes államtitkára az M1 műsorában a sikerjelentések után csendben tett egy kormányzati beismerő vallomást:

már nem csak felsőoktatásban fognak tanárokat képezni, hanem folyik a pedagógiai technikum előkészítése,

tehát, egy az általános iskola után kezdhető érettségit is adó szakképzés keretében akarják pótolni a tanárhiányt! Ebben a technikumban elmondása szerint nagyon magas lesz a gyakorlati óraszám, annak érdekében, hogy különböző életkorú, különböző intézmény típusokba járó gyerekekkel gyakorolhassák a diákok a megtanultakat. Egy másik tervezet szerint a tanároknak elegendő lenne annyit megtanulniuk az egyetemen, főiskolán, amennyit a középszintű érettségihez elegendő tudni, ám ez az újabb lépés méginkább abba az irányba mutat, hogy

a kormány nem tartja szükségesnek a jól  képzett, magas szintű tudással rendelkező pedagógusokat!

Pedig minden nemzetközi kutatás szerint egy nemzet jövője az oktatásban rejlik, és minden oktatásra fordított forint többszörösen térül meg a nemzetgazdaságban. Így, ha kövérlászlói magasságokba szeretnénk emelkedni, ez nem más, mint nettó hazaárulás. Mindeközben az iskolarendszerben zajlik egy ezzel teljesen ellentétes folyamat, a pedagógusok osztályozása, és a magasabb fizetést jelentő magasabb osztályba lépést megkövetelő minősítési eljárás, amely szintén sokakat eltávolított a pályától.

Mi a véleményed? Ide megírhatod!

Kérjük ossza meg cikkünket, hogy mindenkihez eljusson, így segíti lerombolni a kormányzati propagandát!

OSZD MEG!