A választások közeledtével egyre több elemzés lát napvilágot, közvélemény kutatók és különböző intézetek próbálják megjósolni a következő voksolás eredményét. A közvélemény kutatók az eddig bevett módszereiket alkalmazzák, amelyek korlátait a Hódmezővásárhelyi meglepetésszerű Fidesz bukta jól mutatja. A társadalmi bizalmatlanság miatt a kutatók arra panaszkodnak, hogy csak minden 10-15-ik megkérdezett hajlandó válaszolni a kérdésekre, ebből fakadhat a nagy arányú, a valóságban azonban nem létező Fidesz túlsúly.
Az USA utóbbi elnökválasztásai megmutatták, mind Obama mind Trump esetében, hogy mekkora jelentősége van az internetnek a szavazók befolyásolásában. Gyakorlatilag az történt -főképp Trump esetében-, hogy az nyerte meg a választást, akiről többet beszéltek az emberek az internetes fórumokon. Így ezek az elemzések pontosabb képet adtak a szavazás végeredményéről, mint a hagyományos típusú közvélemény kutatások.
Most a Google Trends segítségével mi is megpróbálunk egy-két billegőnek tekintett körzetben jósolni az alapján, hogy az egymással versenyben lévő politikusokra mennyi keresés érkezett az elmúlt 30 napban a Google-nál, egyszóval, mennyire érdekli az embereket az adott politikus. Öveket becsatolni, meglepő eredmények következnek!
Kunhalmi Ágnes mellett a kihívói nem is léteznek az online térben, a kutya sem kíváncsi rájuk, csak úgy mint Dr. Magyar György ellenfelére:
Mellár Tamás esetében láthatjuk, hogy már a fideszes ellenfelének is van keresettsége az interneten, de itt is egyértelmű a fölény, míg a jobbikos jelölt mérhetetlen ezen a téren.
Végül, egy billegő szegedi körzetet vizsgáltunk meg ugyanezzel a módszerrel, amiből azt a következtetést lehet levonni, hogy az MSZP és a Jobbik jelöltje van versenyben, a fideszesnek nem osztottak lapot. Szabó Sándor a keresések terén vezet ellenfele előtt, és mivel ő négy évvel ezelőtt is nyerte a körzetét, azt valószínűsítjük, ezt most is meg fogja tenni.