Nagyon fájni fog 825 ezer magyarnak a fejlesztési tárca döntése, nézd meg, köztük vagy-e!

Fotó: Bartolf Ágnes/NFM - a kép csak illusztráció

Igazi időutazás a Debrecen-Mátészalka vasútvonal, olvasói hozzászólás a Mátészalkaleaks blog  oldalról:

“Télen nem lehet kilátni, annyira piszkosak a kocsik kívülről, nyáron a hőség idején az akár 60 fokos kocsik műbőr-ülése okoz gondokat, sötétedés után a világítás épp csak súrolja az elfogadható szintet, a WC használata pedig kisebb kalandtúrával is felér a piszok miatt.”

A Debrecen-Mátészalka vasútvonalról nehezen lehetne elmondani, hogy megfelel a modern kor követelményeinek: szinte állandóak a késések, a pálya állapota miatt jó, ha 50 km/h-val közlekedhet a vonat. A hab a tortán pedig az, hogy bár korábban arról volt szó, 30 milliárd forintból uniós pályázat révén megvalósulhat a felújítás, az IKOP-projektek közül végül ezt a tételt kivette a fejlesztési tárca. Ennek pedig 825 ezer ember látja kárát. A szakasszal azonban nemcsak a haladási sebesség a probléma, és az, hogy napjában mindössze egyetlen InterCity járat közlekedik, hanem az utazás körülményei is igencsak kifogásolhatók.

Mátészalkaleaks blog tájékoztatása szerint az állapotok miatt a MÁV Start Zrt.-hez fordult, ahol részletes, ám kevésbé kielégítő válaszokat kaptak a felvetett panaszokat érintően.

  • A világítás alacsony színvonalát érintő felvetésre adott válaszok:

–   folyamatosan kilopják az izzókat a kocsikból, amit a műhelyben pótolnak, ám az nem tart sokáig. “Előfordul, hogy a folyamatos nagy mennyiségű pótlás miatt akadozik az anyagellátás, ilyen esetben az utastéri izzók átcsoportosításra kerülnek” – így a MÁV. Vagyis: az egyik vonalon közlekedő kocsikból áttesznek pár izzót a másik vonalra,

  • Miért rettentően koszosak a kocsik télen? A válasz nagyon egyszerű: a 21. században ott tartunk a “jobban teljesítő Magyarországon”, hogy 0 fok körüli hőmérséklet esetén a MÁV nem végez külső mosásokat a kocsin. /Vagyis azok nagyjából minimum 3 hónapig mosás nélkül közlekednek./
  • A legabszurdabb a helyzet a WC-ket illetően: a MÁV válasza szerint “a téli időszakban a magasabb szintű belső tisztítások is csak korlátozottan valósulnak meg“. Az időjárási viszonyok miatt ugyanakkor nemcsak a takarítás nem megy zökkenőmentesen, a víztartályok feltöltése is elmarad.
  • És jön a lényeg: “A víztartályok szétfagyásának megelőzése érdekében a WC-k vízfeltöltésére nem kerül sor, mivel a szerelvényeket folyamatosan fűteni nem áll módunkban, illetve az álló kocsik tartályaiból a víz leengedésére nincs kapacitásunk” – ez egy 21. századi – komolyan megalapozott cégválasz!

Magyarázó alszövegként hozzátették: “a vízhiány miatt a szappan és kéztörlő kihelyezése sem történik meg”.

Vagyis: ha elkerülhetetlen a WC használata, télen az utas nem fogja tudni leöblíteni a WC-t, mivel nincs víz. Ha nincs víz, kezet mosni sem tud, ezért szappan sem kell, és mivel kezet mosni nem lehet, nem kell a kéztörlő sem. Az okfejtés még éppen logikus is, ám valahogy nem egyeztethető a kormány állításával!!! Nem hogy erősödne, egyre gyengül, üresedik – ez a valóság!!!


A cikket beküldte: Sz.Jutka


Ossza meg ezt a cikket és kövessen minket facebookon, nekünk ezzel segíthet.


Tisztelettel köszönjük!
A PestiBulvár csapata

Hozzászólás