Pánik – Kétségbeesetten kapálózik az egyre gyengülő Fidesz!

Orban Laptop
Forrás: Youtube.com

A Népszava vette észre azt a Közösségi kalandozások nevű blogon közzétett kutatást, melyből kiderül, mennyit költöttek az egyes pártok a Meta rendszerében politikai hirdetésekre.

Az április 29. és május 5. közötti adatokból látni, hogy gőzerővel készülnek a magyar politikai pártok a közelgő választásokra, ugyanis több mint 178 millió forintot költöttek csak a Meta rendszerében megjelenő hirdetésekre.

Azt is látni, hogy a legnagyobb költekezés az Orbán-kormánytól és a hozzájuk köthető szereplőktől származik, mely a teljes összeg 84,67 százalékát, tehát 151 millió forintot tesz ki!

Ez egyrészt jól mutatja, hogy a Fidesz szinte korlátlan forrásból gazdálkodik, hisz ilyen mennyiségben képesek tőkét mozgósítani, hogy az online térben hirdessék magukat, másrészt pedig ebből az is kiolvasható, hogy a kormánypártok kétségbeesetten próbálják elérni a választókat.

(A Meta alatt alapvetően a Facebook-ot és az Instagram-ot értjük, de ide tartozik még a Messenger és a WhatsApp is, tehát ebbe a számításba nem tartoznak bele a YouTube-nak fizetett hirdetések.)

A portál kiemeli azt is, hogy pártokra bontva is látszik, melyik szereplő képes nagyobb mennyiségű pénzt feláldozni a hirdetésekre, ugyanis a Fidesz mint párt a vizsgált időszakban közel 26 millió forintot fizetett ilyen célokra, míg az ellenzéknél ez a szám csupán 2,5 millió.

Még szembetűnőbb ha az influenszereket vizsgáljuk, ott ugyanis a kormányközeli szereplőknél (pl.: Megafon) 45 millió ment el hirdetésekre a múlt héten, az ellenzéki oldalon azonban nulla forint, ugyanis ők nem rendelkeznek hasonló influenszer-holdudvarral.

A főpolgármester-jelöltekre fordított összegeknél is kimagaslóan sokat fordít ilyen célokra a Fidesz: a listát Szentkirályi Alexandra vezeti, akire 31,9 millió ment el, a második pedig Vitézy Dávid, akinek a hirdetései 7,3 millióba kerültek. Karácsony Gergely ebben a versenyben csak a harmadik helyet szerezte meg, ugyanis az ő kampányára a vizsgált időszakban bő 4,1 milliót költöttek.
Lévai Richárd marketingspecialista megjegyezte továbbá azt is, hogy ezekkel szemben Magyar Péter a vizsgált felületeken egy fillért sem költött hirdetésre.

Kövessen minket a Facebookon, hogy azokat a híreket is megkapja, amiket az MTI elhallgat!