Nem számít a pénz, ha a hazug propaganda terjesztéséről van szó. Ez derül ki a reklámköltéseket figyelő Kantar Media adatai alapján, mely szerint listaáron több mint egymilliárd forintba is kerülhetett a „háborúpárti” plakátkampány!
A kormányközeli CÖF-CÖKA uszító kampánya nagyjából 1,066 milliárd forintba kerülhetett
– írja a 24.hu, mely kiemeli, hogy ez nem feltétlenül a valós végösszeg, ugyanis ebből még lejöhetnek például a nagy mennyiség miatt adott kedvezmények és az ügynökségi jutalékok is.
A lap számításai szerint ha az esetleges kedvezményeket is beleszámoljuk, akkor is több százmilliót költhetett a közpénzzel kitömött CÖF-CÖKA a „háborúpárti” kampányra!
A kormány gyakran nyúl ahhoz az eszközhöz, hogy az uszító és lejárató üzeneteit kiszervezi olyan szervezeteknek, melyek tőlük látszólag függetlenek.
A mostani kampány 2984 helyen jelent meg, 1735 citylight (például megállókban, bevásárlóközpontokban, benzinkutakon), és több mint 1200 óriásplakát formájában.
A kormányzati narratíva a háború kitörésétől kezdve az, hogy a baloldal belesodorná Magyarországot a háborúba, fegyvereket és katonákat küldenének a frontra, míg a kormány a béke oldalán áll. Ezt a hazugságot azonban maga Orbán Viktor rombolta le, mikor a Tranzit fesztiválon kijelentette:
„Az ukránok az emberveszteségeik miatt az élő emberben szenvednek hátrányt, katonákat kéne küldeni. Ezt meg senki sem akarja (…)”.