Egy kerékpár több mint 3 millió forintba került.
Munkába álltak a kerékpáros mentők: a fővárosban már két kerékpáros mentővel is lehet találkozni: egyik a Margitsziget, a másik pedig a Városligetet és annak környékét járja – tudta meg a Népszava. Győrfi Pál, az OMSZ kommunikációs vezetője elmondta:
a mentők eddig négy mentőkerékpárt szereztek be, darabonként 3 MILLIÓ 302 EZER forintért.
Az elektromos kerékpárokból egyelőre kettőt állítottak napi szolgálatba. Az OMSZ korábban többször is hangsúlyozta: a kerékpárosok feladata nem az, hogy helyettesítsék a mentőautókat. A cél, hogy azokban a helyzetekben, amikor forgalmi torlódások esetén, a gyalogos területeken és ott, ahol az emberek tömege megnehezítheti a beteg elérését, ők gyorsan odaérjenek és kezdjék meg az ellátást, amíg a mentőautó oda nem ér. Ugyanakkor vannak, akik szerint a bringás mentők nem oldanak meg semmit. Kunetz Zsombor egészségügyi szakértő korábban kijelentette:
a nagyvárosban nem azért nem ér ki a mentő, mert a dugóban elakad, hanem mert humánerőforrás hiánnyal küzdenek!
Szerinte ezen az sem fog segíteni, ha a meglévő állományból válogatnak bringás mentőket, hiszen, akkor az ott szolgálatot adó ember éppen a mentőautóról fog hiányozni.
A biciklis mentősök bevetése a Magyarországi Mentődolgozók Szövetségének (MOMSZ) sem tetszik.
A mentődolgozók érdekképviselete szakmailag megalapozatlannak tartja a kerékpáros egységek bevetését. Úgy vélik, a mentősök már így is túlterheltek. Álláspontjuk szerint
azt, hogy kevés a mentős szakember, a kerékpáros mentőegységek bevezetése nem tudja orvosolni,
hiszen a mentősök létszáma és az ellátandó feladatok száma adott, egy új típusú mentőegység bevezetése ezen pedig a MOMSZ szerint nem változtat.