Botrány az uniós források körül – Még meg sem kaptuk a pénzt, de már lopnak belőle!

Orbán Viktor és Mészáros Lőrinc egy 'sportlétesítményben' // kép: nol.hu

Nem véletlen húzzák a szájukat az uniós döntéshozók, mikor arról van szó, hogy a magyar kormánynak utalnának át pénzt, ugyanis tudják, hogy Magyarországon a források jelentős része kormányközeli vállalkozók zsebében landol.

Ez is közrejátszhat abban, hogy az EU a magyar helyreállítási tervet (HET) még mindig nem fogadta el. Erről ír Jávor Benedek, a Párbeszéd EP-képviselője legújabb blogposztjában, aki szerint

“Még el sem fogadta az EU a magyar Helyreállítási Tervet, már szemérmetlenül lopnak belőle”.

Jávor a HET-et átvizsgálva bukkant rá arra, hogy a Békéscsaba-Lökösháza vasútvonalat Mészáros Lőrinc újítaná fel 146,8 milliárd forintból, ami egy nagyjából 30 kilométeres sík szakasz.

Az ellenzéki politikus kiemeli, hogy ez kilométerenként 4,85 milliárd forintból jönne ki, miközben jelenleg az EU-ban egy teljesen új, speciális nyomvonal megépítése – melyen 250 km/h-ás minimumsebességgel lehet közlekedni – kilométerenként 4,9 milliárd forintba kerül.
Jávor ugyancsak a HET-ben bukkant rá arra is, hogy például az Almásfüzitő-Komárom szakaszt kilométerenként 1,83 milliárd forintból korszerűsítik,

ami 2,5-szer kevesebbe kerül, mint a Mészáros által elnyert másik pályafelújítás.

Az EP-képviselő szerint azért kerül nagyjából ugyanannyiba egy magyarországi felújítás, mint egy új szuperexpressz vonalának kiépítése Európában, mert Mészáros Lőrinc és a Strabag konzorciuma eleve túlárazottan nyerte el a közbeszerzést.

Kövessen minket a Facebookon, hogy azokat a híreket is megkapja, amiket az MTI elhallgat!