A magyar kormány nagy felhajtást kerített a homofób családvédelmi népszavazás köré, mely a kiskorú gyermekek nemváltoztatására irányult, és bár sokba került, mégis csúfos kudarccal végződött.
A Fidesz nem spórolt semmin, céljuk az volt, hogy minél nagyobb hangot kapjon a nemváltoztatás, erre pedig képesek voltak a kampányidőszakban a szelektált nyomtatott és elektronikus sajtóban
hirdetésekre elkölteni 3,7 milliárd forintot
– írja az Állami Számvevőszék által közzétett adatok alapján a K-Monitor.
“Ez önmagában több, mint amennyi kampánytámogatást a pártoknak adtak, ami jól mutatja az állami kampányolás erejét” – emelték ki elemzésükben.
A civil szervezet szerint ennek a kampánynak a legnagyobb nyertese a Mediaworks, melynek kiadványai a teljes összeg közel 70 százalékát zsebelhették be. A kampányban résztvevő nyerteseket az alábbi táblázatban mutatja be a K-Moitor:
A szervezet kiemeli azonban, hogy ez a 3,7 milliárd még nem a végösszeg, ugyanis ehhez hozzájön majd a nemváltoztató műtéttel kapcsolatos népszavazás köztéri hirdetéseire elköltött pénz, illetve az amit a TV-ben, rádióban, Facebook-on és YouTube-on költöttek el erre a célra.
A szervezet becslése szerint, a “Védjük meg” kampányra összességében több mint 10 milliárd forintot is költhetett a kormány!
Ennek pontos összege azonban majd csak akkor derül ki, ha a Rogán Antalhoz tartozó minisztérium közzéteszi az erről szóló szerződéseket, amiket a kormányközeli üzletember, Balásy Gyula cégeivel kötöttek – írja a 444.hu.
A “gyermekvédelmi” népszavazás az állami milliárdok elverése ellenére is érvénytelen lett.