Aki járt az utcákon az elmúlt hónapokban, az biztosan találkozott a kormány legújabb propaganda plakátjaival, melyeken azt hirdetik: “Újraindítjuk a gazdaságot!”.
A semmitmondó propagandaszöveggel kapcsolatban érdeklődött a Miniszterelnöki Kabinetirodánál Ujhelyi István, hogy megtudja:
pontosan hány plakátot és mennyi időre vásárolt meg a kormány közpénzből, hogy a járvány kellős közepén reklámkampányt folytasson.
Az MSZP EP-képviselője arra is kíváncsi volt, hogy ezeken a felületeken mikor kezd a kormány érdemi tájékoztatást indítani a koronavírus-járvány védekezésével kapcsolatban, mivel szerinte arra sokkal nagyobb szükség lenne, mint ezekre az önfényező, lényeges tartalomtól mentes reklámokra.
A propaganda-tárca előbb kihasználta a maximális 45 napos határidőt a válaszadásra, mint ahogy azt már megszokhattuk az elmúlt időszakban, majd mikor válaszolni voltak kénytelenek, a szocialista képviselőnek egy pökhendi, arrogáns választ küldtek. Mint írták: a kampány még zajlik, majd ha lezárult, akkor állnak csak rendelkezésre az Ujhelyi által kért adatok.
“Cinikus pofátlanság”
– jegyzi meg bejegyzésében az MSZP politikusa majd hozzáteszi:
“A lényeg tehát tisztelt olvasók, hogy miközben a kormány önmagát az átláthatóság bajnokának tünteti fel, ehhez képest egy közpénzből fenntartott kommunikációs minisztérium arra sem veszi a fáradtságot, hogy tisztességesen elszámoljon az Önök pénzével. Súlyos milliókért fényezik saját magukat a baráti plakáthelyeken, ehhez képest a járvány miatt bajba került vállalkozások pedig az érdemi támogatás hiányában szépen csendben elsorvadnak.
Ez a fideszes válságkezelés: az emberek helyett a propagandára költenek.”