2015-ben Pécsen új buszokat kívántak beszerezni. Volt is Hollandiában egy kizárólag használt, akkor 7-8 éves, néhány százezer kilométert futott Volvo-buszokból álló flotta. A buszflotta meglétéről Pécsett már a közbeszerzés kiírása előtt tudtak, sőt, még azt is, hogy a tulajdonos 2,8 milliárd forintos vételárat várt. A közbeszerzést ennek ellenére 700 millióval magasabb összegre írták ki, és persze komoly Fidesz-szál is feltűnik a történetben.
Erre a fideszes szálra, konkrétan Bánki Erik szerepére kívánt rákérdezni az országgyűlésben a jobbikos Szilágyi György. “Ön szerint is aggályos, hogy
a Magyar Országgyűlés Gazdasági Bizottsága elnökének neve felmerül az elmúlt évtizedek egyik legnagyobb baranyai korrupciós botránya,
a 2015-ös pécsi buszbeszerzés, elhíresült neve szerint a Volvo-gate kapcsán?”
Azonban, hogy mit válaszolt volna Orbán, azt már soha nem tudjuk meg, mert Kövér László fideszes házelnök elutasította a fideszes miniszterelnökhöz a fideszes politikusról feltett kérdést, amely nem felelt meg a házszabályi előírásoknak.
Mindezt Dömötör Csaba államtitkár kijelentésére alapozta, miszerint a kérdésében foglaltak megválaszolása kormányzati feladatkört nem érint. Értjük. Ha a fideszesek lopnak, akkor ahhoz semmi köze a kormánynak.
A fideszes érintettségről a Szabad Pécs írt bővebben:
Egymilliárdos pécsi Volvo-gate, IV. rész – A politikai kapcsolat