Egészen parádés módját választotta a Köztársasági Elnöki Hivatal (KEH), hogy újfent bebizonyítsa: Áder János elkötelezett híve a klímavédelemnek. Érezhették, hogy ideje tenni valami látványosan környezetvédő dolgot, hisz az államfő pár hete látványosan kiállt a két új paksi erőműblokk orosz megépítése mellett, miközben azt nyilatkozta, hogy az ellenzéki vezetésű főváros által kihirdetett klímavészhelyzet csupán „politikai retorikai fogás”. Ráadásul Áder akkor hallgatott, amikor a Mészáros Lőrinc cége által birtokolt Mátrai Hőerőműben környezeti szennyezés történt, és nem szólt akkor sem, amikor Orbán Viktor strómanja kivett 11 milliárd forintnyi osztalékot és így adta el a már veszteséges erőművet a magyar államnak újabb 4-5 milliárd forintért. Szóval az államfő erősen megkopott klímavédelmi imázsa némi polírozásra szorult, amit egy látványos intézkedéssel próbáltak fényesíteni.
No és mit tett Áder a környezetvédelemért? Harcba szállt a szélerőművekért? Adómentességet javasolt a napelemeknek? Nem! Vásárolt egy 28 milliós elektromos luxusautót!
A Blikk fedezte fel, hogy Köztársasági Elnök Hivatala tavaly év végén egy Audi e-tron Advanced 55 quattrót vett . Az autó a tenderkiírás szerint protokollcélú, tisztán elektromos, összkerékmeghajtású, 5 ajtós, 5 személyes, fokozatmentes automata váltós, fekete metál személygépkocsi, amit a Porsche Hungária szállított le tavaly december 18-ig.
Áder János Az korábban egy S osztályos Mercedest használt, amit azonban sokszor kritizáltak amiatt, mert a biztonsági előírások szerint rendszeresen járó motorral kellett várakoznia. Az államfő most ezzel az elektromos autóval próbálja elejét venni a környezetkárosítás vádjának.
Persze, attól Áder még nem lesz hiteles környezetvédő, hogy kevésbé szennyező autóval jár. Valóban érzékelhető változást azzal érhetne el, ha például kezdeményezné, hogy a szélerőművek ne legyenek nálunk betiltva, ne adóztassák meg a napelemeket és hőszivattyúkat, és az első sorban állna, amikor a kormányzati fakivágások ellen kell tiltakozni.
Az államfő számára azonban sokkal kényelmesebb a környezetvédelem egy 28 milliós luxusautóból.