Visszatartja az információt: továbbra sem tudjuk kit fognak gazdagítani a giga beruházással

Csütörtökön Pekingben tartott sajtótájékoztatóján jelentette be Szijjártó Péter külügyminiszter, hogy sikeresen lezárult a Budapest-Belgrád vasútvonal felújítására kiírt tender. A gigászi költséget felemésztő beruházást egy kínai-magyar konzorcium nyerte el – közölte a 444.hu.

A külügyminiszter elmondta, hogy május 25-ig megkötik a kivitelezési szerződést, ami csak akkortól lép hatályba, amint sikerül megegyeznie a kínai Eximbanknak és a magyar kormánynak a hitelszerződés részleteiről, ami várhatóan csak a nyár közepén történik meg.

Szijjártó hozzátette, hogy a beruházás nagyjából öt évig fog tartani, és a tervek szerint az év végén, 2020 elején kezdődhet meg a kivitelezési munka. A külügyminiszter azonban azt nem árulta el, hogy konkrétan ki lett a nyertes, melyik konzorcium nyerte el a felújítására kiírt tender.

Az első terek szerint a Budapest-Belgrád közti vasútvonal felújítása 472 milliárdba került volna,

ám végül a költségtervezet megugrott, így 750 milliárd forintra teszik a beruházás teljes összegét, ami kamatokkal együtt elérheti a 949 milliárdot is, bár ezt Szijjártó még elfogadható árnak tartja.

Ez az irreálisan magas összeg még a legoptimistább becslések szerint is nagyjából 2400 év múlva térülhet meg, ráadásul egyetlen nagy előnye a vasútvonal helyreállításának, hogy Budapestről Belgrádba ugyan annyi idő alatt fogunk eljutni vasúttal, mint a Monarchia idején.

Mi a véleményed? Ide megírhatod!

Kérjük ossza meg cikkünket, hogy mindenkihez eljusson, így segíti lerombolni a kormányzati propagandát!

OSZD MEG!