Összedől Orbán médiája? Kezd felnyílni az olvasók szeme, mutatjuk a számokat

Bár az internet elterjedésével a világban mindenhol általános jelenség a nyomtatott sajtó eljelentéktelenedése, Orbán médiájától még az általános trendekhez képest is gyorsan pártolnak el az olvasók.

Alig akad olyan nyomtatott újság, ami meg tudta volna őrizni olvasói táborát, a kormánylapoktól azonban különösen gyorsan menekülnek az emberek – írja a hvg.hu. A portál a Magyar Terjesztés Ellenőrző Szövetség (MATESZ) adataira hivatkozott, akik többek között megállapították:

  • Mialatt a kormánybarát Magyar Hírlapot 2010-ben naponta 15 ezer példányban adták el, 2018-ra már kevesebb mint 8 ezerben.
  • Ugyanez a szám a Magyar Nemzet esetében a kormányváltásnál 50 ezer volt, 2018-ra a 13 ezret sem érték el naponta.
  • A Magyar Idők beszédesen sosem hitelesítette értékesített példányszámát, nyilvan azért, mert az eredményei kritikán aluliak voltak. Nehezen hisszük, hogy a Magyar Nemzet brandjének átvételével változnának az eladások.
  • Ugyanez igaz az időközben a gigamédiaholding részévé váló Lokálra és Ripostra, közölni sem merik az eladási számaikat, azokról csak spekulálni lehet.
  • A Bors 2010-ben 80-90 ezer példányban fogyott, tavaly már alig 50 ezerben.
  • A legdurvább visszaesést az orbánosított megyei lapok produkálták, négy éve még félmilliót adtak el belőlük, 2018 végére már csak 358 ezren vették őket. Ez arányaiban annyit tesz, hogy tavalyra az olvasók 11 százaléka elpártolt tőlük.
  • A Nemzeti Sport is durván megszenvedte Orbánt, 8 éves Fidesz-kormányzás után több mint 40 ezerrel kevesebben olvassák a lapot, ami napi 30 ezer főt jelent.

Érdekesség, hogy még az ellenzéki hetilapok (napilapok ugye már nem maradtak, leszámítva a Népszavát) is vesztettek táborukból, a 168 Óra pl. 2 év alatt 13 ezerről 10 ezerre csökkent, az azóta megszüntetett Heti Válasz utoljára pedig már csak 10 ezer olvasót tudott bevonzani. A HVG az egyetlen, ami relatíve őrzi stabilitását, ők 30 ezer felett adnak el.

Az utolsó megmaradt ellenzéki napilap, a Népszava alaposan profitált a Népszabadság bezárásából, ők az egyetlenek, akik az elmúlt években nem csak növelték táborukat, de gyakorlatilag meg is duplázták azt. Puch László lapja másból is nyerészkedhet, mióta ugyanis megkötötte megállapodását a kormánnyal, soha nem látott mértékben csatornázzák feléjük a kormányzati hirdetéseket, tavaly pl. félmilliárd forint közpénzhez jutottak.

Ezen adatok fényében egyre kevésbé meglepő, hogy nő a Fideszen belül a propagandasajtóval elégedetlenek száma. Varga István, a KESMA volt kuratóriumi elnöke a napokban pl. óriási vihart kavart, amikor azt nyilatkozta: még az ellenzéki médiában is jobb tollú újságírókat lát, mint az úgynevezett jobboldali sajtóban. Az ellenérzések akkora feszültséget kavartak, hogy többen már azt sem zárják ki, hogy a Fideszben sokan Orbán bukásában reménykednek.

Kérjük ossza meg cikkünket, hogy mindenkihez eljusson, így segíti lerombolni a kormányzati propagandát!

OSZD MEG!