A Miniszterelnöki Kabinetiroda alá tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivatal bonyolít le minden állami kommunikációs megbízást már 2014 óta. Erre azért volt szükség, hogy a nagy állami tulajdonú cégek ne írhassanak ki egyénileg közbeszerzést, minden kommunikációs feladatra az NKH talál ügynökségeket mégpedig azért, mert állítólag ez így olcsóbb, költséghatékonyabb.
A központosítás és költséghatékonyság olyannyira jól sikerült, hogy a Rogán Antal minisztériuma alá tartozó NKH tavaly csúcsot döntött, több mint 66 milliárdot költöttek a kormány propagandájára.
A Nemzeti Kommunikációs Hivatal júniusban kötötte meg az újabb szerződést, mely 25 milliárd forintot szán kormányzati kommunikációs célokra. Ez a keretösszeg akár kétszer is újratölthető, tehát a kormány összesen 75 milliárd forintot is elkölthet a propagandájára.
Kétség sem fér hozzá, hogy a Fidesz nem lesz szűkmarkú ha kommunikációs megbízásról van szó. Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy június óta a 25 milliárdból elköltöttek már 18,7 milliárd forintot.
A 24.hu összesítése szerint a három legköltségesebb tétel a listán a Sargentini-jelentés elleni kampány (5,9 milliárd forint), a Turisztikai ügynökség kampánya (4,5 milliárd forint) és az Államadósságkezelő Központ (1,4 milliárd forint) volt.
Ha a Rogán Antal által felügyelt NKH továbbra is ezzel az ütemmel költi a pénzt, hamar újra kell majd tölteni azt a perselyt és könnyen elérheti a propagandára elszórt összeg a 75 milliárd forintot, amivel újabb rekordot állítana fel a Fidesz.