Ez már több a soknál: botrányos hirdetések jelentek meg a Lokálban

A Habony-művek nem válogat, ha hirdetési bevételről van szó. Hiába tolják a javarészt kormánypropagandát hirdető Lokálba a százmilliókat állami hirdetések útján, olyan hirdetők is helyet kapnak, amelyek áltudományos, megtévesztő kezeléseket, termékeket reklámoznak.

Olvasónk szúrta ki az alábbi hirdetést:

lokááááááááááááááááááááál

A térdfájás elleni “láthatatlan energiával” működő eszköz nem az egyetlen felháborító hirdetés a Habony-művek sajtóorgánumában. Egy, a halláskárosultakkal foglalkozó oldal külön figyelmeztetést adott ki egy áltudományos termékről, amit szintén egy “ingyenes napilapban” reklámoztak. (Nem nevezik nevén Habony lapját.)

Az Óvd a füled honlap a Magyar Tudományos Akadémia (MTA) Akusztikai Osztályközi Állandó Bizottsága (AOB) kezdeményezésére született, de együttműködő és támogató szervezeteik között tudhatják többek között a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálatot, vagy éppen az Emberi Erőforrások Minisztériumát is. (Utóbbi azért érdekes, mert a Lokálban az EMMI szintén gyakori hirdető.)

Az Óvd a füled külön cikket szentelt egy ilyen hirdetésnek “Sarlatánok hallótávolságban” címmel.

lokáááááááááál2

“A cikkben nem mást állítanak, mint, hogy egy neves professzor és csapata egy csodálatos formula segítségével 3 hét alatt vissza tudja állítani a teljes hallástartományban a már megromlott hallást, (“a suttogástól a magas hangokig”), továbbá megszünteti a fülzúgást. Ehhez nem kell mást tenni, csak megragadni a vissza nem térő alkalmat és kifizetni 11 900 forintot az akciós termékre.

Félő, hogy a cikk és a benne lévő hirdetés kétségbeesett és hiszékeny betegek pénzére hajt. Az írás nyüzsög a tudományos pontatlanságoktól és túlkapásoktól.

Még ha a cikk ellenőrizhetetlen forrásra irányít is, Henrich Volkendorf professzor még hiteles ember lehet, nem? Sajnos itt sem járunk sikerrel. Henrich Volkendorf nevű Stuttgart székhelyű professzor ugyanis nem létezik. A Stuttgarti egyetemek munkatársai között sem található meg sehol.”

Az pedig nyitva hagyott kérdés, hogy a kormány miért költ százmilliókat adófizetői pénzből egy olyan újságban elhelyezett hirdetésekre, amelyben nemlétező professzorok kutatásaira hivatkozó áltudományos termékek reklámjai jelenhetnek meg…

 

Mi a véleményed? Ide megírhatod!

Kérjük ossza meg cikkünket, hogy mindenkihez eljusson, így segíti lerombolni a kormányzati propagandát!

OSZD MEG!