Kimosott, elhagyott, otthon hagyott BKK bérletkalauz

Az élet nehéz, főleg azoknak, akik hasonló attitűdökkel rendelkeznek, mint én, vagyis naponta képesek megnehezíteni a saját életüket. Becsületes bérletvásárlóként igazán szomorúvá tett a tény, hogy a BKK bérlet kímélő programban sem bírja a 40 fokos mosást, még akkor sem, ha környezetkímélő öblítőt használok.

Tudom, tudom alapból én vagyok a hülye, hogy minek mosok, meg úgy egyébként is minek rakom a zsebembe a bérletem, ha pedig már belerakom, miért nem nézem át a zsebeket mosás előtt. Minden íratlan szabállyal tisztában vagyok, de alkalmazásuk teljes mértékben elmaradt.

Így hát adott volt egy egészen megrongálódott bérlet, amin valamilyen csoda folytán látható maradt a bérlet vásárlásának ideje és az is, hogy meddig érvényes. E két adat összevetve a természetesen (csoda) meglévő blokkommal azt gondoltam egyenes út a szabad utazásoz. Ahha… nem!

Innentől érkezzen a hivatalos válasz a BKK-tól:
( Az én esetem a súlyos rongálódás kategóriába minősíthető, még akkor is, ha kiolvasható a dátum, de a sorszámok nem.)

„Amennyiben egy jegy vagy bérlet annyira kopott, sérült, hogy nem azonosítható megfelelően, a BKK díjmentes cserét biztosít, amennyiben az még érvényes, felhasználható. A cserére mindenképpen szükség van, ha a rongálódás olyan mértékű, hogy az a jegy vagy bérlet olvashatóságát veszélyezteti, különösen az egyedi azonosításra szolgáló adatoknál (a jegy vagy bérlet típusát mutató neve, sorszáma, ára, keltezése, érvényessége). Ilyen jegyet vagy bérletet nem fogadhatnak el az ellenőrök, így nem is javasolt az utazás során használni. Ha az ellenőrzéskor nem állapítható meg az érvényesség, sajnos nem lehet kizárni a rosszhiszemű felhasználás lehetőségét, ezért az ellenőrök kezdeményezhetik az utas pótdíjazását, a bejárati ellenőrzésnél vagy az első ajtós felszállásnál az ellenőrzést végző személy pedig megtagadhatja a szolgáltatás igénybe vételének lehetőségét.

Egy eltépődött, vagy megfakult, de még olvasható havi bérletet az érvényességi ideje alatt bármely bérletpénztárunkban, ügyfélközpontunkban, ügyfél-szolgálatunkon kicserélnek azonos típusú és érvényességi kezdetű bérletre. A cserével kapcsolatos tudnivalókról az alábbi linken lehet olvasni: ITT.

Azt, hogy valakinek van bérlete, maga a bérletszelvény igazolja, a számla e tekintetben is csak adóügyi bizonylat. Ha azonban egy bérletet eredetileg számlára vásároltak, a megfelelő elszámolás érdekében arra is szükség lehet cserénél.

Ha a bérlet olyan súlyosan megrongálódott, hogy azon sem az előoldali, sem a hátoldali sorszámot nem lehet meghatározni, akkor helyette egy újat kell vásárolni. Amennyiben alaposabb vizsgálattal beazonosítható egy bérlet (például kimosták, ezért az előoldala olvashatatlan lett, de a hátoldali adatokból a sérülés ellenére legalább egy teljes sorozat- és sorszám kiolvasható), akkor azt megvizsgáljuk, és ha a körülmények indokolják, a még hátralévő érvényességi időtől függően felajánljuk, hogy az árát beszámítjuk egy új bérlet árába. Ehhez le kell adni a bérletet egy méltányossági kérelemmel együtt valamelyik ügyfélszolgálatunkon, ami azonban még nem jelent automatikus visszatérítést.”

 Mi a helyzet az elvesztett bérlettel?

„A közösségi közlekedési jegyeket és bérleteket technológiai okok miatt nem lehet pótolni. Ha valaki a jegyét, bérletét elvesztette, az megsemmisült vagy ellopták, új bérletet kell vásárolnia. Adatvédelmi okokból a hetijegyen, bérleteken feltüntetett azonosítókat nem tároljuk az értékesítési rendszereinkben, ezeket az adatokat csupán a szelvényre nyomtatjuk rá, ezért egy elvesztett szelvényt nem tudunk azonosító szám alapján megkeresni és újra kinyomtatni. Fontosnak tartjuk jelezni azt is, hogy egy bérlet újbóli kiadása abból a szempontból is problémás lenne, ha az ellopott bérletet valaki rosszhiszeműen kívánná felhasználni. A bérlet elvesztése esetén sajnos a számla sem oldja meg a problémát, az ugyanis adóügyi bizonylat, azaz nincsenek rajta azok az adatok, biztonsági elemek (ami pedig szerepel rajta, az sem a megfelelő tartalommal/formában), amelyek az utazási jogosultság igazolásához szükségesek. Erre kifejezetten a bérletet lehet használni.

Természetesen szeretnénk minél színvonalasabb kiszolgálást biztosítani ügyfeleinknek, és szeretnénk az elveszett jegyek, bérletek pótlását is megoldani. Erre az elektronikus jegyrendszer jelenthet majd  megoldást, akkor ugyanis már nem a papírszelvényen (illetve az azt helyettesítő kártyán), hanem a háttérrendszerben lesznek tárolva a bérlettel kapcsolatos adatok. Ennek köszönhetően egy elveszett kártya pótolható lesz, mivel a háttérben tárolt utazási jogosultság hozzárendelhető a cserénél kiadott új utazási kártyához.”

Mi a helyzet az otthon hagyott bérlettel?

„Azok az utasok, akik rendelkeztek érvényes bérlettel (esetleg ingyenes utazási jogosultságuk volt), de ezt az ellenőrzéskor nem tudták felmutatni vagy igazolni, azoknak 5 munkanap áll rendelkezésükre, hogy utólag bemutassák és egy eljárási díj (eljárástól függően 1-2 ezer forint) megfizetésével rendezzék a pótdíjazást. A pótdíjrendezéssel, bérletbemutatással kapcsolatos eljárási szabályokról EZEN A LINKEN  olvashatunk további részletes tájékoztatást.”

Kicsit még mindig fáj, hogy nem mosásálló a BKK bérlet, így nem tisztíthatom kellően. Abba már kezdek belenyugodni, hogy egy blokk nem elegendő a bérlettel összeegyeztethető dátumokkal, hogy bizonyítsam, hogy az enyém.

Mi a véleményed? Ide megírhatod!

Kérjük ossza meg cikkünket, hogy mindenkihez eljusson, így segíti lerombolni a kormányzati propagandát!

OSZD MEG!