Világszerte ismert magyar márka húzza le a rolót

Mintegy 13 évnyi működést követően a USE unused két alapítója, Tóth András és Godena-Juhász Attila a drasztikusan megváltozott divatpiaci környezet miatt a márka megszüntetése mellett döntött.

„Az utóbbi öt évben rengeteg változáson ment át az európai könnyűipar, aminek főként az Ázsiában elérhető olcsóbb gyártás és anyagok az oka, amellyel képtelenség lépést tartani. Emellett a kortárs tervezői piac is rendkívül felhígult, rengeteg márka van jelen, a kiélezett versenyben kizárólag úgy maradhat talpon egy márka, ha működését alapjaiban átgondolja, gyártási folyamatait átszervezi. Nem szerettünk volna ekkora kompromisszumot kötni, így jobbnak láttuk befejezni munkánkat a USE-ban” – nyilatkozta Tóth András, a márka kreatív vezetője a Glamournak.

A USE 2004-ben debütál első őszi-téli (diploma) kollekciójával, melynek megjelenést is biztosít egy divatbemutatón, a Károlyi kertben. A védjegy három alapítója, Füzes Eszter, Godena-Juhász Attila és Tóth András ekkor végez a Magyar Iparművészeti Egyetem öltözéktervező szakán (1999-2004). A márka mögött álló egységes, egyedi gondolatiságot az alkotók szakmai kapcsolata adja, mely mélyen gyökeredzik: több éves közös munka áll már a hátuk mögött, melyek sikerei mind hazai, mind nemzetközi szinten ismertté teszik őket, s a márkát. Az egyéni tervezői látásmód elismerései között felbukkan több rangos nemzetközi pályázat díja, egy párizsi ösztöndíj, valamint a hazai szakma által megítélt „év fiatal divattervezői” és „az év divattervezői” cím.

A USE filozófia gondolati terének alapját az innovatív, művészi gondolkodás- és látásmód adja. Ez garantálja számára azt a bátorságot, mellyel képes megkérdőjelezni és újrafogalmazni az őt körülvevő valóságot. Ebben a folyamatos újrateremtésben az alkotók visszanyúlnak a divattörténet klasszikus évtizedeit jelentő ’40-es, ’50-es, ’60-as évek tervezői által megteremtett formákhoz, filozófiákhoz, s ezeket aktualizálják, párosítják mai trendekkel. A tradíció, hagyomány tiszteletének filozófiája egyszerre kozmopolita és nyitott, hiszen stabil, szakmai tudásra építkezve más képzőművészeti ágakat is bevon az alkotásba. A USE nemzetközi piacra való bekerülése után is érzékelteti, hogy nem szakítható ki sajátos közegéből, hiszen közép-európai kulturális, földrajzi adottságát felhasználva hívja életre ruháit. A márka nőideálja életkorban nem megfogható. Megjelenik vele viszont egy zárkózott, mégis erotikus, finom, nőies stílus, letisztult, minimalista forma- és színvilág. Fontos kritérium, hogy a tervezők a divat félévente megújuló világában akarnak maradandót alkotni. Így a márkanév alatt megjelenő kollekció, bár folyamatosan reflektál a világ változásaira, olyan klasszikus értékek mentén és művészi, minőségi színvonalon teszi ezt, hogy szellemiségében állandóságot teremt és képvisel.

Mi a véleményed? Ide megírhatod!

Kérjük ossza meg cikkünket, hogy mindenkihez eljusson, így segíti lerombolni a kormányzati propagandát!

OSZD MEG!