Vigyázat! Kamuoldalak ajánlják a legesélyesebb jelölteket!

A hetekben gomba módra nőttek ki a földből a különböző olyan internetes oldalak, amelyek magabiztosan állítják, hogy ők tudják ki az a jelölt aki egyik vagy másik választókerületben bizonyosan a legesélyesebb arra, hogy legyőzze a Fideszt. Kicsit utánajártunk, mi állhat a háttérben.

Megkérdeztünk egy szakértőt, hogy mi az igazságtartalma azoknak az állításoknak, amelyek a legesélyesebb jelöltekre vonatkoznak. Pulai András a Publicus Intézet ügyvezetője szerint: ” A legtöbb ilyen oldal -amiből már legalább 10 van-, minden valószínűség szerint nem feltétlenül azért jött létre, hogy valós adatok alapján tájékoztassa a választókat arról, hogy kire érdemes szavazni, hanem azért, hogy befolyásolja őket.” 

Jelenleg nincs olyan mérés senkinél, amely az ország összes választókerületét mérné. Egy ilyen kutatás egyébként hozzávetőleg 100.000.000 Forint körüli összegbe kerülne és elképesztő időt venne igénybe az adatok feldolgozása. A közvéleménykutatás ugyanis egy tudomány. Nem elég valakit felhívni telefonon, hogy ” Jó napot kívánok, Ön kire szavazna, ha most vasárnap lennének a választások”. Ennél jóval több és bonyolultabb kérdést kell feltenni az alanyoknak ahhoz, hogy valódi képet kapjanak az intézetek egy ország, vagy egy körzet választói szándékairól.

“Számtalan példát említhetnénk, de például Borsod Megye 4. számú választókerületében, ahol mi konkrét, szakmai mérést végeztünk (ellentétben azzal, amit egyes hovaszavazzak, kireszavazzak, kiazesélyesjelölt, kitválasszak, mitválasszak oldalak állítanak- (a szerk),  Fidesz, MSZP-P, Jobbik a valós sorrend.  Tehát Demeter Zoltán, Gúr Nándor és Egyed Zsolt követik egymást. – mondta el Pulai.

Az országos adatokat tekintve pedig, a választók többsége egy olyan kormányt látna szívesen a Fidesz éra után, amelyet Karácsony Gergely és a körülötte felálló csoportosulás vezet.- tudtuk meg a szakembertől. Vona Gábor népszerűsége meg sem közelíti például Karácsony vagy Szél Bernadett népszerűségét, de kormányzóképességben például jobban áll, mint az LMP-s miniszterelnökjelölt.

Visszatérve tehát azokhoz a kamuoldalakhoz, amelyek a fentiek szerint valószínűleg megrendelésre készítik szavazási javaslataikat elmondhatjuk, hogy szinte az összes megtévesztő és alaptalan. Csak olyan oldalaknak hihetünk, amelyek mögött olyan közvéleménykutató cég áll, amelyik már bizonyította hitelességét. Közismert, hogy az Iránytű intézetet sokan a jobbikkal hozzák összefüggésbe, a Századvég a Nézőpont és a Tárki pedig a Fidesz holdudvarába tartozhatnak, de sok más céget is hallottunk már ilyen vagy olyan kontextusban emlegetni. Csak néhány olyan intézet maradt, amely nincs egyik vagy másik párt befolyása alatt. Érdemes tehát olyan cégektől tájékozódni, amelyek eddigi tevékenységükkel bizonyították, hogy pártfüggetlenek. De legalábbis nem közvetlenül egy párt megrendelésére dolgoznak.Ugyanez igaz a médiumokra is. Mint azt a közbeszéd ma már nyilvánvaló tényként emlegeti, a közszolgálati csatornák 100%-a a Fidesz befolyása alatt áll (M1, M2, M3, M5, Duna Tv, M4 Sport). Ide sorolandó még a TV2 és leánycsatornái, a Rádió1, az Origó és az ECHO Tv is. A Jobbik pedig a Hírtv-be vásárolta be magát Simicska Lajos által. Csak a baloldal nem rendelkezik önálló, tulajdonosi szinten is hozzá köthető, országos lefedettségű audiovizuális médiumokkal. Nem, az ATV sem az.- a szerk. A médiában is érdemes tehát jól megnézni, hogy amit mondanak, azt ki, kik mondják.

Kutatócégek Magyarországon: Medián, Závecz Research, Tárki, Iránytű, Publicus, Századvég, Nézőpont, Republicon, Idea. Közülük lehet választani. Ezt is úgy, hogy jól nézzük meg és vessük össze őket. Ebből látszik majd a körülbelüli valóság.

 

 

 

 

 


Ossza meg ezt a cikket és kövessen minket facebookon, nekünk ezzel segíthet.


Tisztelettel köszönjük!
A PestiBulvár csapata