2017.12.06. 15:40
Egy éve sincs annak, hogy forgalomba állították a dezinformációs metrószerelvényeket a budapesti hármas vonalon.
Mi az, hogy dezinformációs metró?
Először arról volt szó, hogy újakat kapunk, aztán meg arról, hogy felújítjuk a 30-40 éves kocsikat, de mikor megérkeztek az első szerelvények Budapestre, akkor szembesítették a fővárosiakat Tarlósék a kemény valósággal: Valójában ők sem tudják, hogy új, vagy felújított a szerelvény amit „jó pénzért” vettünk a baráti Oroszországtól, viszont a fiúk készültek mind a két állításra, eshetőségre vonatkozóan előre kidolgozott, kioktató dumával.
Aki szerint új, annak el lehetett mondani, hogy milyen jó áron jutottunk hozzá, aki szerint meg felújított, annak meg lehetett mondani, hogy milyen jó áron jutottunk hozzá. Érti? Naná, hogy érti! Egyszerű mint fakocka a budapesti futómaratonban! Szépen előremenekült a kommunikációs stáb, mert már nekik is kínos volt. Próbálták megmagyarázni a megmagyarázhatatlant.
Ha meg véletlenül egymásnak ellentmondó információk láttak napvilágot, mint például, hogy a felújított szar mégsem egy felújított szar, hanem patika szalonállapotú metró, akkor le lehetett torkollni, hogy: „Mivan? Miért már az új sem jó?!”
Ebben a nagy katyvaszban, zavarosban halászgatott a fővárosi Fidesz politikai elitje, mígnem a nagy becsben tartott metrókocsik egyszer csak eljutottak a 30-40 éves elődeik színvonalára. Egy év alatt. Nem indult, kimaradt, rosszul ment, máshol állt meg, máshol nyíltak az ajtók. Meleg, büdös, lassú, hangos. És tetejében még szarul is van összerakva.
De mindezt még lehet überelni: A régi/új/felújított fekete-fehér Tarlós metró ugyanis rohad.
Rohad és rozsdásodik kérem szépen.
(A 444 oldalán megtekintheti a képeket, kattintson bátran) Ha egy év alatt ide jutott, milyen állapotban lesznek a szerelvények a tervezett 15-20 éves életciklusuk végén, amikor még javában zakatolnak az éppen felújításra váró állomások közt?