Az elektronikai gyártók próbálják kiaknázni maguknak a kutyák, a macskák és más házi kedvencek piacát. A kínált termékek egy része hasznos, jórésze felesleges, a többi viszont akár káros is lehet.
A Surefeeed brit vállalkozás például olyan élelmiszert kínál, amelynek a doboza automatikusan kinyílik, ha a macska közelít hozzá.
Az pedig, hogy az adott macska megeheti-e az ételt, úgy derül ki, hogy a mikrochipje segítségével azonosítja a rendszer. A Vodafone pedig olyan nyomkövetővel állt elő, amelyekkel a gazdák bármikor meghatározhatják a kedvenceik helyzetét, ha az állat éppen elveszne.
Sok szakember ugyanakkor meglehetősen szkeptikus az állatok digitális világba bekapcsolásával kapcsolatban. Az állatorvosok szerint azt a kérdést kell mindig feltenni, hogy az adott eszköz a gazdák vagy az állatok szempontjából hasznos, illetve káros-e az állatok számára.