A gátlástalan trükközések miatt következhetett be a veronai busztragédia

A tragédia helyszíne (kép: Olasz autópályarendőrség)

2017.10.17. 10:12

A lassan egy éve történt veronai buszbaleset volt minden idők egyik legsúlyosabb magyar szerencsétlensége, január 20-án az éjjeli órákban a budapesti Szinyei Merse Pál Gimnázium diákjait, szülőket, tanárokat szállító autóbusz egy olasz autópálya felüljárójának oszlopaiba csapódott, melynek következtében 17-en (főleg gyerekek) életüket vesztették.

A tragédia okait azóta vizsgálták, a Zoom.hu be is mutatta a baleseti jegyzőkönyv részleteit, amit a szülők is kézhez kaptak, és amelyből újabb információk derültek ki.

Az olasz hatóságok vizsgálata során több végzetes visszaélés is napvilágra került:

„a Setra típusú autóbuszt 2003-ban 53 üléssel helyezték forgalomba, később azonban – engedély nélkül – átalakították, így a járművön 58 utas is elfért”

A jelentésből az is kiderül, hogy igaz volt az a korábban szárnyra kapott hír, amely szerint a Szinyeis diákokat és tanárokat szállító buszba egy plusz üzemanyagtartályt is szereltek. Ezért is terjedhettek olyan gyorsan a lángok az utastérben. Az eredeti 160, illetve 320 literes mellé egy 370 literes póttartály ugyancsak engedély nélkül került a járműre.

Az illegálisan felszerelt extra tartályokról a szülők már februárban tudomást szereztek, de a vérlázító közleményeiről elhíresült Czakó Tibor, a buszt üzemeltető Pizolit Személyszállító Kft. ügyvezetője tagadta a bizonyítékokra alapuló híreket.

Megszólalt a veronai buszbaleset egyik fiatal túlélője, itt a VIDEÓ

Az is kiderült, hogy a sofőr, aki éppen a volánnál ült, korábban alvászavarokkal küzdött, ráadásul emiatt korábban el is volt tiltva a vezetéstől. A jegyzőkönyvben foglaltak szerint a férfi nem is dolgozhatott volna buszsofőrként, hiába kapott gyógyszert problémájára. Ő egyébként többszöri kihallgatás során tagadta, hogy elaludt volna.
A balesetező autóbuszt üzemeltető Pizolit Kft. egyébként a Honvédelmi Minisztérium több tízmilliós tenderén indult és nyert is, pedig a veronai balesetet túlélők és az elhunytak hozzátartozói szerint is minimum az lenne az elvárható, hogy amíg zajlik az eset kivizsgálása, a céget egyfajta “kényszerpihenőre” kellene küldeni, vagyis a nyomozás idejére szüneteltetni kell a működését.

Kövessen minket a Facebookon, hogy azokat a híreket is megkapja, amiket az MTI elhallgat!