2017.10.17. 10:12
A lassan egy éve történt veronai buszbaleset volt minden idők egyik legsúlyosabb magyar szerencsétlensége, január 20-án az éjjeli órákban a budapesti Szinyei Merse Pál Gimnázium diákjait, szülőket, tanárokat szállító autóbusz egy olasz autópálya felüljárójának oszlopaiba csapódott, melynek következtében 17-en (főleg gyerekek) életüket vesztették.
A tragédia okait azóta vizsgálták, a Zoom.hu be is mutatta a baleseti jegyzőkönyv részleteit, amit a szülők is kézhez kaptak, és amelyből újabb információk derültek ki.
Az olasz hatóságok vizsgálata során több végzetes visszaélés is napvilágra került:
„a Setra típusú autóbuszt 2003-ban 53 üléssel helyezték forgalomba, később azonban – engedély nélkül – átalakították, így a járművön 58 utas is elfért”
A jelentésből az is kiderül, hogy igaz volt az a korábban szárnyra kapott hír, amely szerint a Szinyeis diákokat és tanárokat szállító buszba egy plusz üzemanyagtartályt is szereltek. Ezért is terjedhettek olyan gyorsan a lángok az utastérben. Az eredeti 160, illetve 320 literes mellé egy 370 literes póttartály ugyancsak engedély nélkül került a járműre.
Az illegálisan felszerelt extra tartályokról a szülők már februárban tudomást szereztek, de a vérlázító közleményeiről elhíresült Czakó Tibor, a buszt üzemeltető Pizolit Személyszállító Kft. ügyvezetője tagadta a bizonyítékokra alapuló híreket.
Megszólalt a veronai buszbaleset egyik fiatal túlélője, itt a VIDEÓ