Az Uber a világ legértékesebb magáncége

A világ tíz legnagyobb magánvállalkozásából hat az Egyesült Államokban, négy Kínában működik. A többi térségben is egyre lendületesebb a fejlődés.

A CB Insights adatai alapján már 214 ilyen vállalkozás lett unikornis, azaz piaci értéke meghaladja az egymilliárd dollárt, együttes piaci értékük pedig mintegy 745 milliárd dollár volt a szeptember közepi adatok alapján.

2017-ben az egymilliárd fölötti piaci értékkel rendelkező magánvállalatok közül 106 az USA-n kívül működött, az országok szerinti rangsorban Kína következik 55 unikornissal.

Fiatal, ám jellemzően közismert cégekről van szó, a tevékenységük igen változatos. Az élen az autómegosztó szolgáltatást nyújtó Uber, illetve kínai megfelelője, a Didi Csuhszing, a 2010-ben alapított kínai szoftver- és elektronikai gyártó, a Xiaomi és az alig tíz éve útjára bocsátott szálláshelymegosztó, az Airbnb áll.

Az Egyesült Államokon és Kínán kívüli legértékesebb cégek egyébként egy indiai e-kereskedelmi platform, a Flipkart (11,6 milliárd dollár), illetve a svéd Spotify (8,5 milliárd dollár) és a szintén indiai Snapdeal (7 milliárd dollár) a CB Insights adatai szerint.

Kövessen minket a Facebookon, hogy azokat a híreket is megkapja, amiket az MTI elhallgat!