Vállaljuk a sajtópert: elmondjuk, kik vagytok valójában – lelepleztük a Fidesz eltitkolt stábját

Forrás: nol.hu

Soha nem gondoltam volna, hogy valaha is eljön az a pillanat, amikor újságírókból fizetett bértollnokok, belőlük pedig tudatos játékosok lesznek, felrúgva minden eddig ismert írott és íratlan szabályt. Ma mégis ezeket a napokat éljük. Korábban nem jelentkeztem volna egy ehhez hasonló írással, de ezúttal csendben maradni bűn, vagy Babits örökét idézve: “vétkesek közt cinkos, aki néma.”

2010 után elkezdődött a piaci médiaszektor felvásárlása a Fidesz és a hozzá közeli nagyvállalkozók részéről. Naponta röppen fel a hír, hogy melyik újság vagy éppen TV-csatorna kinek a kezébe került. Ma például Andy Vajna a Borsot vette meg. Semmi megdöbbentő nincs ebben, hiszen egy autoriter törekvésű kormány nyilvánvaló célja minél inkább becsatornázni magát, hogy könnyedén alakítsa a demagógiát alapvetéssé. Legyen az éppen a kezdetben még nevetségesnek tűnő sorosozás, amely mára azok fejében is él, akik nem vették komolyan a Fidesz ellenségkép-gyártását.

Aljas, gonosz dolog, manipuláció, ármány, viszont el kell ismernünk, hogy hatalomtechnikai szempontból bravúros, amit ez a kormány művel. Orbán Viktort ugyanis egy olyan stáb veszi körül, amelynek egyetlen feladata van: mindenáron fenntartani a regnáló hatalmat. Egy olyan elit csapatról beszélünk, akik a reklámpszichológiát, a különféle taktikákat, machinációkat tökélyre fejlesztve, érzelemmentesen végzik el a feladatukat és ebben semmi nem tántorítja őket meg.

Működik azonban egy sokkal alantasabb réteg is ebben a piszkos hierarchiában. Egy olyan slepp, amely féregként rágta be magát a rendszerbe, hogy abban élősködjön, és felrúgva minden szabályt, személyeket, emberi életeket, családokat sároz, mocskol be. Ha kell, listát ír, ha kell, karaktert rombol, de attól sem riad vissza, hogy tudatos hazugságokkal rombolja és dezinformálja a magyar lakosságot.

A 888.hu nemrég gyűjtést közölt azokról a külföldön akkreditált sajtómunkásokról. Az Orbánhoz közel álló lap nyolc újságírót nevezett meg, akik külföldi médiumoknak dolgoznak. A listázást a MÚOSZ (Magyar Újságírók Országos Szövetsége) elítélte, valamint az AFP francia hírügynökség is felháborítónak és szégyenteljesnek tartotta.

Mit lépett erre a 888?

Nyílt levelet küldtek a MÚOSZ-nak, ahol tulajdonképpen büszkeségüknek adtak hangot, hiszen bekerültek a nemzetközi sajtóba, mégpedig abból az egyszerű indokból kifolyólag, hogy nagyobb aljadékként viselkedtek, mint bármelyik ’50-es évekbeli propagandista. Ők kapták 2017 féreg-érdemrendjét, amit kitűzve mellükre, most büszkén villogtatnak.

“A 888 stílusa sokszor tényleg nyers, de az olvasóknak joguk van tudni: az őket tájékoztató újságírók kik és kinek dolgoznak. A 888 és a Pesti Srácok nyílt kártyákkal játszik. Bevállalják.” – Ezt a mondatot érdemes felírni, mert a sajtótörténelemben aligha láttuk hasonlót. Kerényi Imre legendás Magyar Krónikában használt szójátékával élve, ezek szerint:

  • Talpnyaló vagyok? Bevállalom!
  • A hatalom kutyája vagyok? Bevállalom!
  • Féregként viselkedek? Bevállalom!
  • G. Fodor a főnököm? Bevállalom!
  • Origós vagyok, 888-as, borsos, köztévés, tényekes? Bevállalom!
  • Bevállalom, hogy Magyarország egyik legkártékonyabb, vállaltan hazug, csak pusztítani és a társadalmon belüli széthúzást erősíteni képes káder vagyok.

Hát vállaljátok be, csak szembesüljetek majd azzal, hogy rólatok nem kell majd senkinek listát gyűjtenie, mert ha vége ennek a rémálomnak, amit ti előszeretettel gondoztok, és az ország felébred, mindenki tudni fogja majd a neveteket, és nem lesz, aki bármiféle elismerést mutatna nyomorult életetek felé. Vagy ahogy Pilinszky írja:

“Ezentúl üldözöttek lesznek
és magányosak, mint egy lepkegyűjtő.
Üveg alá kerülnek valahányan.

Üveg alatt, tűhegyre szúrva
ragyog, ragyog a lepketábor.
Önök ragyognak, uraim.”


Ossza meg ezt a cikket és kövessen minket facebookon, nekünk ezzel segíthet.


Tisztelettel köszönjük!
A PestiBulvár csapata

Hozzászólás