Konkrétumokat akarsz a politikusoktól? Botka ma kiállt, és elmondta, mi a célja valójában

 

Az MSZP kormányra kerülésének esetén a GDP 6 százalékára növelné az oktatásra fordított forrásokat. Ez azt jelenti, hogy megduplázná az oktatásra fordított pénzösszegeket és az oktatás lesz számára az első számú prioritás.

Ezt Botka László a szocialisták miniszterelnök-jelöltje mondta kedden, Budapesten tartott sajtótájékoztatóján.

Úgy fogalmazott, bármit is mond a Fidesz, folyamatosan csökkentek az oktatási kiadások. Az „orbáni oktatáspolitika” eredményeként romlott a diákok tudása.

Az MSZP úgy gondolja, a 21. századi tudás jelenti Magyarország jövőjét. A pedagógusoknak pedig visszaadnák a tanítás szabadságát, arra kérve őket, hogy „ne az állam alattvalói legyenek”, hanem a gyermekeket és a jövőt szolgálják.

Az MSZP oktatáspolitikájának 10 pontja:

1. A tankötelezettséget 18 évre vissza kell emelni. Az elmúlt 5 év súlyos mérlege, hogy ma már több mint félszázezer magyar diák került ki az iskola helyett az utcára. Nekik se szakmájuk, se diplomájuk nem lesz, életük kiszolgáltatott.

2. A leggyengébb eredményt hozó régiókban szakmai és költségvetési forrásokkal meg kell erősíteni a magyar közoktatás iskolarendszerét. Azt akarjuk, hogy minden magyar diáknak legyen szakmája vagy diplomája.

3. Azokon a településeken, ahol van közoktatás, közoktatási intézmény Magyarországon ott kell, hogy működjék állami, önkormányzati fenntartású intézmény. Jelenleg az állam, ahol nem kéne, ott erősködik, ahol meg kellene, onnan meg fokozatosan kivonul.

4. Az önkormányzatok, amelyek alkalmasak, és akik akarják, ismét lehessenek iskolafenntartók. Ez nem a 2010 előtti rendszerhez való visszatérés. De azt akarjuk olyan évszázados iskoláink, mint Szeged, Debrecen, Sopron, Pápa, Pécs, Sárospatak vagy éppen a budapesti kerületek, ezeknek ismét lehessenek iskoláik.

5. Azt akarjuk, hogy modern tudással rendelkező, alkalmazkodó képes szakmunkások legyenek Magyarországon. Ezért nem a gyakorlati képzés ellenében, de emelni kell a közismereti tárgyak, a közismeretek arányát a magyar szakképzésben.

6. A magyar közoktatás teljes rendszerében meg kell erősíteni az idegen nyelvi képzést és az informatikai ismereteket. Az idegen nyelvi és az informatikai képzést módszertanilag, továbbá jelentős költségvetési forrásokkal fogjuk támogatni, hogy elérjük, hogy a lehető legtöbben, a piac által is akkreditált informatikai bizonyítvánnyal rendelkezzenek.

7. Megfelelő egyeztetések után, felmenő rendszerben, kötelező érettségi tárggyá kell tenni az angol nyelvet.

8. Az államosított, gyakran elfogult tartalmú, néha kimondottan ostoba tankönyveket megjelentető tankönyvrendszer helyett, államilag kontrolált, de versenyképes tankönyvpiacot kell létrehozni.

9. A színvonalas munka kulcsa a jó tanár. Több szakmai autonómiát, nagyobb szabadságot biztosítunk a pedagógusoknak. Az úgynevezett kimeneti pontokon, ilyen például az érettségi, az állam által megszabott, egységes és magas követelmény kell, hogy érvényesüljön, de hogy addig a pontig a diák, az osztály hogy jut el az a tanár, a pedagógusközösség lehetősége és felelőssége kell hogy legyen.

10. Ellenzünk mindenféle választási cenzust, bárhonnan érkezzék is a javaslat. Jelen esetben az iskolázottsághoz kötött cenzus teljes szakmai bizonyossággal mondhatjuk, hogy nem motivál semmire. Tanulásra különösképpen nem. Csupán kirekeszt, tehát elutasítjuk szakmailag és elutasítjuk politikailag.

Kövessen minket a Facebookon, hogy azokat a híreket is megkapja, amiket az MTI elhallgat!