Simicska nem adja magát olyan könnyen.. Nagy dobásra készülhet…

Kép forrása: Facebook

Igaz, hogy az állami hirdetések elmaradnak Simicska cégeinél, 2016-ban is nyereséget mutattak. A 2013-2014 adatokhoz képest a felére csökkent, de még így is: A Mahir Cityposter 157 milliós, a Publimont Kft. 432 milliós, az Euro Publicity Kft. 145 milliós adózott eredménnyel zárt, egyedül a Mahir Magyar Hirdető Zrt. ment 99 milliós mínuszba. A kormány hosszabb távon is igyekszik ellehetetleníteni Simicska érdekeltségeit. 2021-től teljesen betiltaná a hirdetőoszlopokat. 2,5 év telt el azóta, hogy Orbán Viktor miniszterelnök és Simicska Lajos szakítottak egymással.

Orbán Viktor a magánproblémáit, a magán tyúkpereit intézi a törvényhozás épületében. Eljött az idő, hogy a Fideszes választok tudatosítsák magukban és észrevegyék: A településkép-védelmi törvény egy másik módosítása 2021-től teljesen betiltaná a hirdető oszlopokat – míg a Simicska versenytársaira jellemző utcabútorokat nem – gyakorlatilag magánterületen is megtiltaná a plakáthelyek felállítását. 

Ez egyáltalán nem szól a közjóról. Köze nincsen hozzá. Semmi köze az országépítéshez, de még a nemzeti érdekekhez sem. Köze nincsen a szuverenitáshoz, de még a gazdaságot sem indítja be semennyire sem. Ennek egyetlen dologhoz van köze: ORBÁN VIKTOR MAGÁNÜGYÉHEZ!

Magyar György tájékoztatása alapján ezt a jogszabályt is meg fogják támadni az Alkotmánybíróságon, uniós bíróságon, Strasbourgban, de bíznak egy jövőbeli „igazságosabb kormányban is”.

„Alaposan meglátszik viszont a 2015. februári G-nap hatása a Simicska-birodalom korábbi zászlóshajója, a Közgép Zrt. eredményein. A korábban 100 milliárd forint feletti éves árbevétel 2016-ra az ötödére, 20 milliárd közelébe csökkent, a 2014-es rekordprofit (13 milliárd forint) után tavaly 540 milliós adózott eredménnyel volt kénytelen beérni a cég.

Persze Simicskának volt honnan veszítenie: a cégiratok alapján 2014-ben és 2015-ben összesen 16 milliárdnyi osztalékot vett ki a Közgépből. Ettől függetlenül az építőipari cég már 2015 végén csoportos létszámleépítést jelentett be, minden második dolgozójától megvált, összesen 350 embertől.

Egy, a Közgép ügyeire rálátó forrásunk szerint most elsősorban a korábban elnyert nagyberuházások garanciális munkálataiból van bevételük, hiszen a cég közbeszerzési pályázati ajánlatait sorozatban söprik le az asztalról, és a hazai piac szereplői érthető módon már nem is nagyon indulnak a Közgéppel közös konzorciumban.

További részleteket a Hír Tv-ről, a Magyar Nemzetről, Simicska motivációiról és lehetőségeiről az e heti Magyar Narancsban olvashat.”

 

Kövessen minket a Facebookon, hogy azokat a híreket is megkapja, amiket az MTI elhallgat!