Mire kellettek a Fidesznek a székelyek? Ilyet még nem olvastál a sörös háborúról

Szijjártó Péter a Heinekennél nagyviziten kép: Külügyminisztérium

2017.08.02. 8:55

Nem is olyan régen történt, hogy a kormány nekiment a Heinekennek, erre itt van ez a legújabb sztori, amit pár sorral később meg is tárgyalunk, de előtte egy gyors visszatekintés, mi történt a kormány-Heineken-Csíki Sör háromszögben idén.

Az Erdélyben gyártott Igazi Csíki Sör és a holland sörgyár közti jogvitában ugyanis azonnal elővette a Fidesz a hazai-idegenszívű, tradicionális-liberális, nemzeti-komcsi ellentétekre alapozó ütőkártyát.

Le is csurgott a gyűlölet a szavazóik köreibe, a Facebookon mindenki mutogatta a másiknak, hogy milyen válogatott módokon tudja kiönteni a Heinekent a klozetba, közben pedig a vegyesboltok polcairól elkapkodták a Csíki Söröket, a jónép szomjazott a hazaszeretet komlós-kesernyés ízére.

Megdobta az állam népi pénzzel a Csíki Sört, s közben kikiáltották a sátán italának a Heinekent, ment a balhé, ment a vöröscsillagozás, Lázár János pedig bejelentkezett, hogy akkor majd ő elmegy Erdélybe és rendet tesz. Bár nem szeret inni – hozzátette.

download 12 1 1024x684 696x465 1
Balra Lénárd András a Csíki gyártója, és középen Lázár János (Kép: MTI)

Meg is egyezett a két márka, elcsitultak a kedélyek, azóta már nem ciki a Heineken, és azóta a vegyesboltok polcain is marad Csíki Sör. Azonban augusztusra új fejezet nyílt a holland márka sztorijában.

Lépjünk hátrébb két lépést. 

A TAO-rendszer, aminek lényege, hogy a „kormány összehozza a klubokat és a potenciális támogatókat (Szabados Gábor)” röviden annyi, hogy x multi mellé rendelnek egy y fociklubot, mint anyagi támaszt. Van, hogy egy klubhoz több céget rendelnek, attól függ, hogy fekszik. Ezután az x jelű multi a társasági adójának egy jelentős részét nem az államkasszába fizeti be, hanem a hozzárendelt y jelű fociklubhoz. Így rugalmasabban adózhat, és a multi adójából nem iskola, vagy kórház lesz, hanem kormányzati holdudvar-gyarapodás, milliós focista-gázsi, meg focilabda.

ftc sponsors
2017. 08. 02. Ma ezek a cégek láthatók a Fradi honlapján, mint a klub támogatói. OTP, Telekom, csupa nagy és tőkeerős cég. A Telekom székháza egyébként épp most épül a Fradi-stadion mellé. Utóirat: Nem, az még nem a Heineken csillaga.

Állami elosztás uralkodik, és ahelyett, hogy a multi valóban értelmes célokra fizetné be az adóját, a kormány nyomására inkább falábú focistáknak adja.

És ilyen szaga van kiinduló sztorinknak is, a Heineken-Csíki Sör jogvitának. Kubatov Gábor a Fradi elnöke, a Fidesz pártigazgatója és alelnöke bejelentette, hogy:

„két, a maga területén rendkívül sikeres, elismert, népszerű és komoly hagyományokkal bíró és azokat ápoló fél talált egymásra.”

És itt nem meleg konzervatívok romantikus egymásra találásáról van szó – hanem, hogy a vöröscsillagos emblémás holland Heineken és a zöldsasos Fradi találtak egymásra. A Heineken szépen beállt a nemzeti együttműködésbe. Ha tetszik ha nem. A Heineken fogja gyártani a Fradi italát. Pont.

Emberek! A fideszes szubkultúrában a Heineken maga a megtestesült gonosz. Mindent képvisel, amit a hosszú évek munkájával a fideszes fejekben elültettek, mint rosszat.

Tudják mit, négy dolog, amit egy átlagos „jobboldali” társíthat a Heinekenhez, mint márkához (saját gyűjtés):

  1. Holland – ami liberális
  2. Holland – ami meleg, migráncssimogató, liberális tökfej
  3. Vörös csillag – pfúj kommunista menj innen
  4. Nyugat-európai liberális jogvédő sorosista sör (SÖRÖS), és egyébként is szar.

És akkor most bumm a fejbe – A Heineken a maga vörös csillagával fogja az egyszeri Fradi-szimpatizáns elé tárni a Fradi nedűjét – a Fradi Sört.

Bár nem vagyok képben, de látatlanban feltételezem, hogy a Fradi szurkolótáborában viszonylag kevesen választhatták a Heinekent a Csíki Sörrel szemben a jogvita idején. Cáfoljon meg, ha nem így volt.

Az egymásra találás akkora volt, hogy José Matthijsse, a Heineken Hungária Zrt. vezérigazgatója azt találta mondani:

„büszkeség számunkra, hogy nemcsak Magyarország kedvenc sörét, a Sopronit, de Magyarország kedvenc csapatának sörét is mi állíthatjuk elő.”

Mivaaaan? Már mindenki elfelejtett mindent? Az anyázást, meg az embléma betiltására irányuló fideszes törekvéseket? Vagy valójában az történt, hogy a kormány és a Heineken a markába röhögve szórta a proliknak a cirkuszt? A hülye jobbosok a csatornákba öntögették a szar lőrét, a hülye libsik meg csakazértis itták a Heinekent a Brüsszelbe tartó repülőkön. Nyakig sárosak vagytok fiúk! Átráztátok a népet.

Hülyére veszik-e ezzel a fradistákat? Azzal, hogy a kedvenc sörüket a Heinekennel próbálják meg lenyomatni a torkukon, vajon elpattan-e valami náluk? Ha valaki kiönti a Fradi sört a vécébe akkor az most nemzeti, vagy áruló?

Már csak egy kérdés: Lesz-e Igazi Fradi Sör? 

Kövessen minket a Facebookon, hogy azokat a híreket is megkapja, amiket az MTI elhallgat!