Valami nagyon nincs rendben a BKK/BKV-nál: Az ellenőri létszám is harmadával csökkent

Pistának - itt még - jó volt...

2013-ban még 365 ellenőr dolgozott a tömegközlekedésben, 2015-ben alig 340-re csökkent a számuk. Az idei évre már brutális a csökkenés: 262-en dolgoznak jegyellenőrként.

Senkit sem buzdítunk a bliccelésre, mert az csúnya dolog, viszont a hibát-hibára halmozó, közpénzen eltartott vezetői gárdát beállíthatnák vagontakarításra, több értelme lenne a tevékenységüknek.

Hiába jelentette ki tegnap Tarlós, hogy a kocka el van vetve, ideje lenne már egy nagytakarításnak a fővárosi közlekedést irányítók főhadiszállásán.

Bár Bolla Tibor vezérigazgató havi bére 1,8 millió forint, helyettesei pedig 1,45 milliót keresnek (plusz igazgatói illetmény 1,1 millió forint, de a főosztályvezetői fizetés is jellemzően egymilliót meghaladó), ez az összeg a legkevésbé sem látszik meg a cég szakmai hétköznapjaiban.

Hiába nyilatkozgat már egyre arcátlanabb pökhendiséggel Tarlós – a tegnapi megnyilvánulása egy óbudai kocsmában megrázta volna a pofonfát –, szinte már nem telik el nap, hogy valami ordenáré botrány elő ne kerülne a közlekedési vállalat(ok) háza tájáról.

kocka
Tarlós 9/11-e: a fakocka

A főpolgármester érezhetően kezdi elveszíteni a rezzenéstelen merevségét és azért enged meg magának olyan kevéssé burkolt fenyegetéseket, hogy nem kellene itt vicceskedni, mert öt évet is kaphat, aki fakockákkal szórakozik a metrón.

Hát amennyiben egy több százmilliárdos költségvetéssel működő vállalat tevékenysége megpuccsolható egy másfélszer másfél centis fakockával, akkor ott nem a fakockával van a gond.

A főpolgármester mintha elfeledkezett volna arról, hogy Budapest nem a hátsókertje, ahova nagy kegyesen beenged minket, hanem egy gondjaira bízott világváros(féle) s közpénzen kellene a legnagyobb alázattal felvirágoztatnia. De legalább karbantartani – ami a jelek szerint sehogy sem akar sikerülni.

Most meg a BKK-ellenőrök puccsolták meg szegény Tarlóst, hiába találták fel az elsőajtós jegyellenőrzést az egyre fogyatkozó buszvezetők legnagyobb örömére, gyakorlatilag tömegesen lépnek le erről a nem túl nagy népszerűségnek örvendő szakmáról is. Hiába próbálja Balla úr csábítóvá tenni a lehetőséget flottás telefonnal, automatikus beosztáskészítő rendszerrel, területileg komfortos munkabeosztással, valami eredendő gond lehet legfelül, ha legalulról is menekülnek.

Kövessen minket a Facebookon, hogy azokat a híreket is megkapja, amiket az MTI elhallgat!