Schmidt Mária brutális bakit követett el, jobb, ha menekülőre fogja!

Kép forrása: Facebook

Schmidt Mária már egy egész ország előtt leszerepelt, amikor a plakátokon felcserélt két ’56-os hőst, majd a hiba teljesen nyilvánvalóvá válása után eljátszotta a hatéves durci kislányt, aki nem tudja feldolgozni, hogy nem ő király legszebb lánya, és nevetségessé tette magát mindenki előtt.

Most ismételten egy egészen súlyos és egyértelmű Schmidt Mária hibát lepleztek le.

Schmidt Mária által vezetett 1956-os emlékbizottság tudott arról, hogy egy újrahasznált dalért fizettek ki 50 000 000 forintot, ez derült ki abból az interjúból, amit a Heti Válasz készített a zeneszerzővel.

Schmidt Máriának fájt, hogy a kubai-magyar származású amerikai zeneszerző megerősítette a nyilvánosság előtt, hogy az Egy szabad országért című dal egyáltalán nem eredeti.

Úgy látszik a Fidesz-es vezetők ahhoz szoktak hozzá, hogy az ügyletek után előre megbeszélt forgatókönyv szerint történik a nyilvánosság tájékoztatása.

A zeneszerző Desmond Child a beszélgetés kezdetén megmutatott egy április 4-én írt e-mailt, amelyből világosan kiderül, hogy egy már létező dalról van szó.

A hivatalos bejelentés ennek ellenére még is arról szólt, hogy kifejezetten Orbán Viktor felkérésére írta a Magyarország halszagú címen elhíresült dalt.

„Én egyértelműen megírtam, hogy már egy létező, alakuló dalról van szó” – cáfolta a zeneszerző.

Child eredetileg 2007-ben írta a Miami Egyetemnek In the steps of Chamions címmel.

„A két dal közötti egyértelmű hasonlóságot a 444 vette észre, és ahogyan a Népszabadság írta az ügyről szóló tavaly augusztusi cikkében, az amerikai változat a sportrendezvényekről jól ismert fúvószenekarral és kórussal jóval letisztultabb hatást kelt, mint a Tűzszekerek főcímdalát idéző dobokkal, megszámlálhatatlan és agyonpolírozott éneksávval, valamint a diszkókorszakot idéző műanyag vonósokkal támadó magyar. A hasonlóságot Child most azzal mentegette, hogy félrefordításról lehetett szó, az ügyben sem ő, sem az emlékbizottság nem járt el rosszhiszeműen. A dalt azért írhatta át szabadon, mert a Miami Egyetemnek nem adta el a felhasználási jogát.”

A 444 legalábbis úgy tudja, hogy az 1956-os emlékbizottság társelnöke, a Terror Háza Múzeum főigazgatója kiakadt az interjún, amelyet Child stábjából valaki még a megjelenés előtt elküldött neki. Állítólag fáj neki, hogy a zeneszerző megerősítette a nyilvánvaló tényt, és interjúban állt elő a dal eredetiségét cáfoló információval.” – írja a 168 óra.

 

Kövessen minket a Facebookon, hogy azokat a híreket is megkapja, amiket az MTI elhallgat!