Orbán nem a mostani eseményeken, hanem egy 2010-es húzásán bukhat meg – megmutatjuk!

A 24.hu internetes hírportálon ma reggel közzétett publikációból megtudhatjuk: „A Fidesz a 2010-ben a Gyurcsány- és a Bajnai-kormány népszerűtlensége miatt eleve biztos győzelemre számíthatott, talán még kampány nélkül is kényelmesen sétálhatott volna be a hatalomba. Sokáig úgy is tűnt, hogy a párt nem fektet extra energiát, pénzt a lefutott versenybe, ám néhány héttel a választás előtt mégis begyújtotta a rakétákat. A március 15-i ünnepi nagygyűlés után, amely a Fidesz hivatalos kampánynyitója volt, mindenféle méretben és lehengerlő mennyiségben árasztották el az utcákat a párt reklámjai: megjelentek citylightokon, lámpa- és hirdetőoszlopokon, óriásplakátokon.”

Az Állami Számvevőszék a FIDESZ 2010-es kampánykönyvelését a legalapvetőbb információk beszerzése nélkül fogadta el.

A pénzügyi ellenőrzés úgy történt, hogy a bevallott összegeket egyáltalán nem hasonlították össze a valós hirdetés megjelenésekkel.

Ha megtették volna komoly aránytalanságokat fedezhettek volna fel.

A 24.hu írása szerint, a FIDESZ a 78 napos kampány ideje alatt legalább 10 200 köztéri reklámon hirdette saját magát.

A Fidesz-KDNP jelöltjeinek arcképes plakátjai között, ott voltak Domokos László, jelenlegi ÁSZ-elnök plakátjai is, aki 2010-ben fideszes egyéni jelöltként indult.

„Az ÁSZ a választások ellenőreként a jelek szerint kísérletet sem tett arra, hogy megállapítsa, reálisak-e a pártok által leadott elszámolások. A számvevők bármelyik választás idején képet kaphattak volna arról, hogy valójában mennyit reklámozták magukat országszerte a jelölő szervezetek, az elszámolások ellenőrzése során azonban információnk szerint nem hasonlították össze a bevallott pénzügyi adatokat az utcákra kitett plakátok tényleges számával.

Így történhetett meg, hogy bár szemmel láthatóan hatalmas plakátfölényben volt a Fidesz, az ÁSZ zokszó nélkül elfogadta Orbán Viktor és a Fidesz-vezetés 2010-es beszámolóját.”

Miközben plakátszámban elhanyagolható volt a különbség a két oldal között, a Fidesz 35 millió forintot vallott be költségként az ÁSZ-nak, többi párt és jelölt viszont együttvéve 253 millió forintot. Vagyis a Fidesz papíron hetedannyit fizetett ugyanannyi megjelenésért, mint a többi párt. Orbán Viktorék elszámolása szerint 3430 forint volt egy megjelenés átlagára, míg a többi pártnak 23 600 forint körüli áron adták a reklámokat.”

A 24.hu újságírói megkeresték az Állami Számvevőszéket, akik azt írták, hogy ellenőrzéseiket a mindenkor hatályos jogszabályok alapján, az előre meghatározott nyilvános ellenőrzési terv, valamint a szigorú módszertan alapján utólagosan végzi.

Az ellenőröknek azonban a hatályos jogszabályban biztosított kereteken túlmenően kiterjesztő jogértelmezésre nincs lehetősége, többletellenőrözési jogosítványokat nem alkalmazhat.

Az ÁSZ nem rendelkezik hatósági eszközökkel, illetve nyomozati jogkörrel.

Az MSZP bűnszövetkezetben elkövetett csalás gyanúja miatt feljelentést tett.

Kövessen minket a Facebookon, hogy azokat a híreket is megkapja, amiket az MTI elhallgat!