Tarlós István, Budapest főpolgármestere, már elnézést kért a hármas metró miatt, ahelyett, hogy lemondott volna hivataláról, de nem csak a metróval vannak nagyon nagy problémák, hanem a HÉV-el is mint kitudódott a héten, sőt nem csak a HÉV-el, de a metróval is! Újabb bizonyíték probléma, újabb botrány.
Az új CAF villamosok fékrendszere rossz. Több utas megsérült!
Az InfoRádióhoz a CAF villamosokkal kapcsolatban több panasz érkezett. A villamos vezetői gyengének tartják az új villamosok fékerejét. Kolák András, az Egységes Közlekedési Szakszervezet tisztségviselője szerint: hosszabb fékúttal kell számolni. Úgy fogalmazott:
„Sokkal nagyobb fékutat tudnak produkálni ezek a járművek, mint egy hagyományos villamos, de majdnem háromszor akkora fékútja van, mint egy személyautónak”
Továbbá, ha egy a villamos elé bevágó autó, vagy a villamos elé lépő figyelmetlen gyalogos miatt a vezető arra kényszerül, hogy vészfékrendszert használja, akkor ha esetlegesen elhárul a külső vészhelyzet, a villamos vezetője nem tudja feloldani a fékhatást – ez Kollák András szerint az utastérben vezet gyakran balesethez.
„Legalább hetente egyszer utasbaleset történik emiatt. A járművön lévő utasok egyensúlyukat vesztik, gyakran még a székekből is kicsúsznak, leesnek”
Olyan is előfordult, hogy egy vészfékezés alkalmával a vezetőfülke üvegét törte be egy elsodródó utas.
Torlódások alakulhatnak ki a vonalon, mert egy ilyen típusú baleset esetén is mentőt és helyszínelőket kell hívni.
A szakszervezeti tisztségviselő szerint rengeteg baleset megelőzhető lenne, ha átállítanák a járművek fékrendszerét.