2017.06.26. 8:55
Gyakorlatilag teljesen lezüllesztette Budapest tömegközlekedését a ez elmúlt években a városvezetés – az életveszélyes, jelenleg éppen forgalomból kivont fehér-fekete színűre mázolt orosz metrószerelvények után máris újabb gondok jelentkeztek további két, nagy kihasználtságú viszonylatnál: a fonódó villamosnál és a Szentendrei/Békásmegyeri HÉV-nél.
Utóbbinál a Batthyány tér és a Margit-híd közötti alagútban „sebességcsökkentést rendeltek el az aggasztóan szaporodó hajszálrepedések miatt. Már csak tízzel „futhatnak” be a szerelvények az állomásra.” – írta a Népszava.
A két éve átadott Bem rakparti budai fonódó villamos pályáját ugyanis a több mint 40 éves HÉV alagútjának födémszerkezete nem bírja el, s bár valamelyeset megerősítették az alagutat az csak a teljes körű felújítás után válhatna igazán biztonságossá.
Mi ez a barmolás?
A BKV illetékesei a Népszava kérdésére elmondták, hogy csoda nem történt, mivel két év alatt sem szűntek meg maguktól a Batthyány tér és a Margit-híd közötti agyonhasznált HÉV-alagútban keletkező repedések, sőt az intenzív használattól csak újabbak alakultak ki.
A helyzet komolyságát jelzi az is, hogy a BKV sebességcsökkentésre kötelezte a HÉV mellett már a villamosokat is.
A HÉV-alagút födém feletti közlekedés feltételeit a Nemzeti Közlekedési Hatóság határozta meg számunkra, végzésük alapján 2016 szeptemberétől 25 km/h sebességkorlátozást vezettünk be az érintett szakaszon. A hatósági állásfoglalás szerint ezt a korlátozást mindaddig fenn kell tartani, amíg az alagútban tapasztalt hajszálrepedések terjedése műszakilag teljes mértékben megoldódik” – közölte a közlekedési társaság a Népszavával.
A kerékpáros tempó nem ismeretlen – a kettes metró Puskás Ferenc Stadion és Örs Vezér tere közti szakaszán is kb. ennyivel cammognak a metrók a tavaly őszi ráfutásos baleset óta, de ezek legalább haladnak, a káoszba fulladt négyes-hatos pályafelújításnak köszönhetően a dugóban álló pótlóbuszok, és a forgalomból kivont átszínezett hármas metrónál ez még mindig jobb.
A szintén 40 éves HÉV-szerelvények a Batthyány tér állomásra egyébként egy feszesebb gyalogtempóban, 10 km/h-val kúsznak be az elrendelt lassításnak köszönhetően.