Hiába kérdezte a Népszava a Miniszterelnöki Kabinetirodát és másfél hónapja a Fideszt, mennyire jellemző az a gyakorlat, hogy a kormány ingyenes, kedvezményes hirdetési lehetőséget vesz igénybe – még mindig nem kaptak választ.
A Népszava azt szerette volna tudni, hány ilyen eset történt, mekkora összegről és konkrétan mely hirdetésekről van szó, valamint ha kért vagy kapott, akkor azt milyen indokkal tette a kormány – számol be az index.hu.
A lap szerint azzal, hogy nem kaptak választ, a Miniszterelnöki Kabinetiroda és a Fidesz sem cáfolta, hogy ingyenes, kedvezményes hirdetési felületeket kapott volna – ki tudja, hányszor és milyen értékben.
Mindez azért érdekes, mert Kósa Lajos fideszes frakcióvezető a TV2 Mokka című műsorában fakadt ki azon, hogy az ellenzék elutasítja a kormánypárti plakáttörvényt. Ezután Kósa összevetette az LMP és a Jobbik plakátkiadásait, és arra jutott, hogy az LMP sokkal többet fizetett egy hirdetési felületért, mint a Jobbik. A fideszes politikus korábban arról is beszélt, hogy az ingyen vagy nagyon alacsony áron adott plakáthely „üveggyöngynek” minősül.