Megtévesztő reklám miatt 3 millió forintra bírságolta a Lidlt a GVH

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 3 millió forintra bírságolta a Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt.-t (Lidl), mert a 2015-ös karácsonyi akciója idején a fa babaház játék reklámozásakor megtévesztette a fogyasztókat – közölte a GVH pénteken az MTI-vel.

A GVH szerint a Lidl úgy tervezte meg a karácsonyi játékkínálatában megjelenő termékeinek nyitókészletét, hogy nem volt tekintettel a speciális keresleti jellemzőkre és a kampány kiterjedtségére. A Lidl a játékból például nem rendelkezett megfelelő készlettel az akció idején, az üzletek jelentős részében már az akció kezdetén. Mivel annak első napján a nyitókészlet elfogyott, ezért amiatt jelentős számú panasz érkezett, illetve a társaság nem adott helyettesítő terméket az akció ideje alatt, és illetve nem hívta fel egyértelműen a fogyasztók figyelmét arra, hogy a termékkészlet kicsi.

A GVH felhívta a figyelmet arra, hogy a „készlet erejéig” és más hasonló tartalmú kijelentések alkalmazása nem mentesíti a vállalkozást a jogsértés megállapíthatósága alól, ha a készlethiányos állapot törvényi feltételei fennállnak. Hozzátették: nem várható el a fogyasztótól, hogy arra számítson, hogy elfogy a hirdetett akciós termék már a többnapos vagy többhetes promóciós időszak legelején.

A GVH a bírság kiszabásakor a reklámköltség összegét vette alapul.

 

Kövessen minket a Facebookon, hogy azokat a híreket is megkapja, amiket az MTI elhallgat!