Kasszás Erzsi elkaszálja a CBA-t

Amikor véletlenül be van kapcsolva otthon a tévé, és megjelenik a CBA dalolászó pénztárosnője (vagy korábban a Miért Ábel nevű orrspray-kabalagyerek) mindig azt kívánom, hogy aki kitalálta kárhoztasson arra, hogy egész nap 0-24-ben az a szar üvöltsön az arcába. Szóval valamiféle elégtételt érez az ember olyankor amikor látja ezeket a „jó” reklámokat bedőlni.

A Kasszás Erzsi reklám, a kutatások szerint inkább elhajtja a fogyasztókat a CBA-kból – írta meg a Kreatív.

 A fogyasztók egyharmadának kevésbé vonzó a CBA a Kasszás Erzsi szpotoktól, a felére nem hat és csak hatodának lett a boltlánc vonzóbb a reklámtól – ez derült ki, amikor a Kantar Millward Brown megmérte a komoly port kavart filmet a Link nevű tesztjén. (A 150 fős mintán alapuló kutatási módszert kész kreatívok vagy akár animatikok előzetes mérésére, a várható eredményesség megállapítására szokta használni a kutatócég, az adatokat a főbb jellemzők mentén a hazai normákhoz mérik.)
299533

A hirdetés elérte célját, hiszen jól megkülönböztethető a többi reklámtól, azonban ahogyan az a következő ábrán is látható a többség úgy jellemezte a reklámot, hogy az

idegesítő, kellemetlen, zavaró

299534
És a lényeg; egy reklám akkor válik be, ha az forgalomnövekedést, vagy a termék iránti keresletet indukálja, nem pedig elriasztja a fogyasztókat. Márpedig a kutatás szerint itt ez történt. Nézzék csak!
299535
Köszönjük. Tévénéző társaimmal együtt kiáltunk, hogy már holnap szűnjön meg a szpot.
(képek: Kreatív.hu)

Kövessen minket a Facebookon, hogy azokat a híreket is megkapja, amiket az MTI elhallgat!