Csődközelben Orbán kisvasútja – amint lassan az ország is

November 2-a és április 30-a között már csak hétvégenként jár a felcsúti kisvasút, 10 és 16 óra között – volt kénytelen nyilvános közleményben elismerni a járatot működtető Vál-völgyi Kisvasút.

Az immár csak lejtmenetben közlekedő vonalról még 2012-ben a Népszabadság írta meg először, hogy vasutat kaphat Orbán Viktor miniszterelnök szülőfaluja: a Bicske és Székesfehérvár közti elhagyott sínek egy szakaszán nosztalgiavonat közlekedhet.

A miniszterelnök alapította és Mészáros Lőrinc Felcsút polgármestere vezetésében álló Felcsúti Utánpótlás Neveléséért Alapítvány 2013-ban már kiemelt fejlesztési státuszt és 600 millió forint elszámolható uniós forrású „támogatást” is kapott.

A minden helyi igényt nélkülöző tervek akár napi 7,5 ezer utassal számoltak s a kivitelezést egyetlen pályázóként hatalmas „meglepetést” okozva az ötletgazda Felcsúti Utánpótlás Neveléséért Alapítvány nyerte meg 2015 elején.

Bár az átadás félévet csúszott, a kivitelezés teljes összege 850 millióra kúszott.

Az arcátlan pénzpazarlás felkeltette az EU érdeklődését is: vizsgálat indult az uniós pénz nem megfelelő felhasználása ügyében.

Orbán a kritikákat akkor azzal intézte el, hogy ha sokat piszkálják gyermekkori nosztalgiajáratát, akkor a vonalat csakazértis meghosszabbítják akár Bicskéig.

(kép: archív – origo)

Kövessen minket a Facebookon, hogy azokat a híreket is megkapja, amiket az MTI elhallgat!