Tarlós balról előzi önmagát

Budapest főpolgármestere két nap alatt két nagyinterjút is adott a balra sorolt médiának – bár az ATV-vel most egy kis definitív válság látszik kialakulni. A Népszavánál még nem.

Egyelőre nem világos, hogy Tarlós a szokásos paneleken kívül milyen originális mondandó miatt ül be balra, bár tény: sosem volt olyan otromba, mint a gazdái és elfogadja mindkét oldali média meghívását.

De Tarlóst nem úgy ismerjük, mint aki kapkodó gesztusokkal működne a világban. Öreg pragmatikus róka, általában kiszámítja három lépésre a lépéseit s az azokra adható válaszokat, hogy biztonsággal őrizhesse meg gyakorlatiasságát, elvégre ő így hatékony. Indulatból sosem tudott okosan reagálni, ahhoz már túlzottan régimódi, hogy improvizatíve lehessen offenzív.

Mit üzen Tarlós? S kinek?

Borítana egy-két bilit, de harminc évre kötve a keze s a metró Kennedy-gyilkossággal felérő titkosításának végét aligha érné meg, inkább elmondja hát mindenkinek, hogy értelmetlennek tartja a jogszabályt, „hiszen a metró állapotát ismeri a közvélemény és ennél csak jobb lehet majd a helyzet.”

tarlos

Amint értelmetlennek tartja a „naponta” megtartott demonstrációkat is főként azok részéről, akik hajdan tehettek is volna a metró állapotának a javításáért.

„A titkosításnak viszont a 3-as metró tekintetében semmi értelme. Magam is számtalanszor beszéltem annak az állapotáról, de tudni kell, hogy a szóban forgó titkosítás a vasúti járművekről szól. A metró nem feltétlen tartozik bele. Számomra biztos nem” – szögezte le a főpolgármester s ez figyelmesen hallgatva azt jelenti, hogy a titkosítások semmi másért nem születtek, mint az elektromos közlekedés közbeszerzéseinek a titkolása miatt.

Ugyanis nem csak a metró, de egy „salátatörvény”-nek köszönhetően a közforgalmú vasúti járművek biztonságos üzemeltetésével közvetlenül összefüggő műszaki adatok – így a 3-as metró műszaki adatainak is – 30 évre történő titkosítása történt meg.

Így természetesen az egy hónap alatt lezavarandó villanymozdony-tender is védőernyő alá kerül, ami persze Tarlósnak annyira nem, de a törvényt benyújtó mameluknak s főként a cca. 150 milliárdos pályázaton elinduló „jó üzleteket kötőnek” minden bizonnyal szívügye lehet.

Arról nem is beszélve, hogy innentől zéró reménnyel kutakodhat bárki a metrófelújítások 180 milliárdos kifizetéseiről

Tarlós valószínűleg már csak nyugalmat akar erre a hátralévő másfél évre, 2018-ban nem szándékozik indulni – tűnik úgy jelenleg -, de gyakorlatias mérnökemberként sorosba kapcsolná magát s ha egy kicsit megpiszkálják a hátralévő toleranciaküszöbét, valószínűleg felkapcsolja az összes lámpát a buliban.

Aztán kapkodhatja mindenki az ide-odadugott kis kezét.

 

Kövessen minket a Facebookon, hogy azokat a híreket is megkapja, amiket az MTI elhallgat!