Ezt hívják újjászületésnek

Aki lemaradt, megmaradt


Képtalálat a következőre: „Matheus Saroli post facebook”
Facebook

A 21 esztendős Ciao Junior Saroli, a 32. születésnapját ünneplő Marcelo Boeck, Képtalálat a következőre: „Marcelo Boeck Chapecoense”a 87-es születésű Alejandro Martinuccio Képtalálat a következőre: „Alejandro Martinuccio Chapecoense”és a Chapecoense 42 éves kapusa NivaldoKéptalálat a következőre: „nivaldo chapecoense”
Ők
 azok, akik valószínűleg a legközelebbi templomban töltötték a tegnapi napjukat, hálát adni az életükért és kegyelmet kérni társaiknak, miután kiderült, hogy az a repülőgép, amivel csapatuk a Copa Sudamericana fináléjára utazott, egyelőre ismeretlen körülmények között lezuhant, 68 utassal és 9 főnyi személyzettel a fedélzetén. Az edző fia Saroli útlevélproblémák, a Boeck egy születésnapi parti,  Martinuccio pedig sérülés miatt nem utazott társaival. A legelképesztőbb azonban Nivaldo története, aki csak azért nem volt ott a gépen, mert hazai pályán akarta lejátszani élete utolsó élvonalbeli mérkőzését, amely éppen a 300. lett volna a pályafutása során. A kapus közölte a vezetőedzővel, hogy nem utazik el a Palmeiras elleni bajnoki találkozóra, mert otthon akar elbúcsúzni a szurkolóktól. Matheus Saroli, a gárda mestere ezért úgy döntött, hogy így a kupadöntőre sem viszi magával a veterán hálóőrt. Miután a Chapecoense a bajnoki mérkőzés után, Sao Paolo-ból egyenesen Kolumbiába indult a fináléra, a kapusnak esélye sem lett volna csatlakozni a csapattársaihoz. Ha nem éppen 299 alkalommal őrizte volna a hálót első osztályú mérkőzésen, akkor ma könnyen lehet, hogy ő is a szerencsétlenség áldozatai között lenne. A szörnyű tragédiát mindössze három játékos: Alan Ruschel,  Jakson Follmann, és a később megtalált Zampier Netó élte túl. Carlos Iván Márquez Pérez, a roncsokat vizsgáló bizottság vezetője elmondta, a hivatalos adatok szerint 71 halálos áldozata volt a balesetnek. Később az is kiderült, hogy az utaslista négy tagja végül nem szállt fel a gépre. Na, ezt hívják újjászületésnek.


A BAE146 típusú gép helyi idő szerint 22 órakor adott le vészjelzést elektromos meghibásodás miatt. A szerencsétlenség idején heves esőzések voltak a térségben. Szakértők azt is valószínűnek tartják, hogy elfogyott az üzemanyag. „Ha elfogy az üzemanyag a repülőgépen, akkor a hajtóművek leállnak; elviekben nem egyszerre, hanem egymás után, kisebb különbséggel. Ha utazómagasságban van a repülőgép, akkor még vezethető. Túlélőket találtak, ez azt mutathatja, hogy a repülőgép vezethető volt, szaknyelven kontrolláltan csapódott a földbe, tehát a pilóta végig vezette a repülőt” mondta az eset kapcsán a Hír TV-nek Pető György légügyi szakértő.


A repülőgép kilenctagú személyzetéből ketten maradtak életben, valamint egy újságíró, aki a csapatot kísérte a Copa Sudamericana döntőjére.  A bolíviai Blue rádió közölte, hogy a gépre a Chapecoense labdarúgócsapat egyik vezetője, egy parlamenti képviselő, a brazil Chapecó város polgármestere, és egy újságíró nem szállt fel.


NINTCHDBPICT000285612296
Twitter

Azóta kiderült, hogy a repülőgép pilótája Miguel Quiroga, aki csak néhány hete örülhetett harmadik gyermeke születésének, üzemanyaghiány miatt kísérelt meg kényszerleszállást. Többször jelezte a földi irányításnak, hogy az üzemanyag kifogyóban van, azonban hivatalos vészjelzést nem adott le, ezért az irányítás arra kérte, hogy adjon elsőbbséget egy másik műszaki hibás gépnek, és 7 perces kitérőre utasította. Csak akkor kapott leszállási engedélyt a Lamia 2933, amikor a diszpécser átérezte a helyzet súlyát. A pilóta azonban még ekkor sem jelezte hivatalosan a végszükséget. Mint, meg nem erősített hírek szerint vélhető, a pilóta, aki maga is a légitársaság részvényese volt, félt attól, hogy megbüntetik őt és a társaságot is azért, mert nem tartotta be az üzemanyag mennyiségekre vonatkozó előírásokat, miszerint legalább 30-40 percnyi plusz hajtóanyagnak kell lennie a tartályokban. Néhány perccel a zuhanás előtt is csak ennyit mondott „a Lamia 2933-on teljes az üzemzavar, az áramellátás teljesen leállt, és nincs üzemanyag” További sorsszerűség, hogy a pilóta édesapja is egy hasonló szerencsétlenség áldozata lett 1963-ban, amikor Miguel egy éves volt.

Kövessen minket a Facebookon, hogy azokat a híreket is megkapja, amiket az MTI elhallgat!